Gå til innhold

Telenor ADSL - går ned hver eneste kveld kl 24.00 presis (Zyxel P2602HWT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg forsvinner internett helt brått til alle tider...men hvis jeg tar strømmen til modmemet kommer det tilbake igjen.

Jeg har speedtouch router fra telenor.

 

Dette kan skyldes at elektrolyttkondensatorene i routermodem har kokt. Alternativt kjøres det torrent eller annet som har masse tilkoblinger. Dette kan overbelaste routermodemet. Til slutt kan det selvsagt være linjeproblemer eller i sentral :-)

 

 

Kontakter du support, så kan du få vite mere, eller byttet utstyr.

Lenke til kommentar

Hos meg forsvinner internett helt brått til alle tider...men hvis jeg tar strømmen til modmemet kommer det tilbake igjen.

Jeg har speedtouch router fra telenor.

 

Dette kan skyldes at elektrolyttkondensatorene i routermodem har kokt. Alternativt kjøres det torrent eller annet som har masse tilkoblinger. Dette kan overbelaste routermodemet. Til slutt kan det selvsagt være linjeproblemer eller i sentral :-)

 

 

Kontakter du support, så kan du få vite mere, eller byttet utstyr.

 

Er nok det første (muligens)..fordi det skjer uavhenging om en torrent står på eller ikke, og når vi kontaktet kundeservice sa det at vi hadde full nett tilgang.

Går det ann å fikse det? eller må jeg bare fortsette å ta strømmen? :p

 

Hos meg forsvinner internett helt brått til alle tider...men hvis jeg tar strømmen til modmemet kommer det tilbake igjen.

Jeg har speedtouch router fra telenor.

 

Dette kan skyldes at elektrolyttkondensatorene i routermodem har kokt. Alternativt kjøres det torrent eller annet som har masse tilkoblinger. Dette kan overbelaste routermodemet. Til slutt kan det selvsagt være linjeproblemer eller i sentral :-)

 

 

Kontakter du support, så kan du få vite mere, eller byttet utstyr.

 

Er nok det første (muligens)..fordi det skjer uavhenging om en torrent står på eller ikke, og når vi kontaktet kundeservice sa det at vi hadde full nett tilgang.

Går det ann å fikse det? eller må jeg bare fortsette å ta strømmen? :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Samme problem her. Mister nettet i noen minutter ved 00:00. Har ZyXEL P-2602HWT-F3 | V3.70(ASC.7). Kan ikke huske jeg hadde dette problemet med mitt gamle modem (SpeedTouch).

hehe, fortalte telenor support dette på twitter idag.

de sier: Det er ikke et problem på selve linjen men et kompabilitetproblem mellom zyxel-modem og sentral som årsaker dette. og sender meg dermed et nytt på mandag. og da desverre speedtouch.

du har samme problemet som meg, gjør noe med det! kontakt support, enten via twitter eller whatever.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Problemet oppsto etter Telenor byttet ut en haug med urgamle DSLAM'er basert på ATM, og heller gikk over til IP baserte DSLAM'er, slik de fleste andre ISP'ene har gjort noen år.

 

Kompatibilitetsproblemer med modem er restultatet, som forårsaker drop out. Vet at de jobber med det, men ingen løsning i sikte enda.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ble denne tråden løst eller? akkurat det samme skjedde med meg. det var nøyaktig klokken 00:02 hos meg, og det varte nøytaktig i 5 minutter og 15sekunder. hver eneste dag. ringte også telenor men de visste ikke noe om det sa de.... men det må jp være tull siden det er mange som har ringt inn tydligvis.

 

skal sies at det ikke har skjedd på veldig lenge og jeg egentlig bare er nysgjerrig på hva det var.. :)

Lenke til kommentar

Hos meg forsvinner internett helt brått til alle tider...men hvis jeg tar strømmen til modmemet kommer det tilbake igjen.

Jeg har speedtouch router fra telenor.

 

Har akkurat samme problemet her. Men det kan også være vanskelig å komme inn på ruterens menyer.

 

ble denne tråden løst eller?

 

Løsningen står noen innlegg over ditt.

 

Det er ikke et problem på selve linjen men et kompabilitetproblem mellom zyxel-modem og sentral som årsaker dette.

 

-noen som vet når dette kan være utbedret?

Lenke til kommentar

Dette var interessant. Slumpet tilfeldig over denne tråden. Vi har også problemer med at nettet faller ut ca kl 2400 og er borte noen minutter. Har ikke gjort noe systematisk registrering av dette, men skjer relativt ofte. Så vidte jeg kan se konkluderer dere med at dette er årsaken;

 

"Det er ikke et problem på selve linjen men et kompabilitetproblem mellom zyxel-modem og sentral som årsaker dette."

 

Ringte Telenor og forklarte problemer og hva jeg hadde lest her. Fikk da svar at det ikke var hardware (modem relatert, har også Zyxel 2602), men at det var kjent at programmer som Torrent og Bittorrent kunne gi slike stopp kl 2400. Er det noen andre som har hørt dette?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har samme problem, fikk nettop nytt zyxel modem. det gamle speedtouch fungerte utmerket.

 

da jeg kontaktet telenor fikk jeg beskjed om at problemet ikke var modemet, men da jeg forklarte han at dette hadde oppstått etter nytt modem var instalert. da ble det snakk i noe om at torrent programm å slikt skulle ha noe å si på dette.

 

hørest utrolig usansynlig ut at et torrent program brukt utpå dagen engang, skal klare å få nettet til å forsvinne akkurat kl 24.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

men at det var kjent at programmer som Torrent og Bittorrent kunne gi slike stopp kl 2400. Er det noen andre som har hørt dette?

Det er jo ikke logisk at selve internettforbindelsen skal brytes. Greit nok at torrentprogrammet kan kuttes ved midnatt, men nettleser o.l. skal jo surfe videre?

 

det første jeg mistenkte var at dette er noe anti-piracy tiltak satt igang av telenor, mine torrenter går ihvertfall ikke på automatisk etter denne blackouten. det skal også sies at jeg bare laster ned 100% lovlige filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...