Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ned: de gir deg en location du ska hente en vil på, trenger ikke dra ned dit, det kommer opp på kartet etter de tar kontakt, så velger du selv om du gidder dra eller ei.

 

Bør nevnes at det som vanligvis skjer er at de slipper opp for hamp, så hvis du blåser (no pun intended) i å hjelpe dem med å få tak i mer mister du de drøyt 9000 du vanligvis ville fått den uka.

 

Det dukker opp en P (for property management) på kartet, og du skal kjøre en klumpete varebil fra A til B, der B alltid er bakgården bak sjappa. Dette er samme stedet Trevor på et punkt i spillet har safehouse. Noen ganger må du kjøre på tid (sjelden noe problem), andre ganger er onkel blå misfornøyd med at du kjører rundt med lovlig pot, og du får en tostjerners wanted rating du må kvitte deg med før du leverer.

Lenke til kommentar

Hunta spaceship parts i går, da var det å sitte med Limited Edition-guiden, bunkre opp i helikopteret og fly avgård. Ikke sånn kjempekult, men, tok ikke mer en 1 time :D

 

Får ta letter scraps ved en senere anledning. Helikopter er uansett en god idè.

 

Personlig så bruker jeg dette kartet: http://maps.achievementhunter.com/guides/overview/grandtheftautov

 

Genialt kart hvor man kan huke av det man har funnet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fullførte storyen nå. Kan ikke akkurat si at Rockstar forsvarte at de trengte tre hovedpersoner, for dette var jo bare rot. Dårlig med karakterutvikling på hver av dem, og rammehistorien gikk i rykk og napp. Nei, tror de bet over mer enn de kunne svelge denne gangen.

 

Nå har jeg på langt nær fullført storyen enda, så om de forsvarer å ha 3 hovedpersoner storymessig skal jeg ikke uttale meg så mye om, men jeg syns nå hvertfall det har tilføyd spillet noe ekstra og interessant, både i form av at man kan skifte direkte mellom flere under oppdrag, og at man kan veksle på hvem man spiller som. Jeg koser meg veldig med akkurat det. :)

 

Men en ting som begynner å irritere meg en del, er det at iFruit ennå ikke har kommet på Android. Spillet driver stadig og forteller meg at Chop er ulykkelig og at jeg må trene han med iFruit til min smarttelefon, men det hjelper meg lite når jeg ikke har tilgang til å laste ned appen. Skal de gjøre en mobilapp til en såpass integrert del av spillet, så bør de ihvertfall klare å få den ut tilgjengelig for en litt større andel av brukermassen enn kun de som har iPhone.

Ja, jeg vet at de har sagt at den kommer "snart" til Android og Windows Phone, men nå er det snart en måned siden spillet ble utgitt. På tide å få ut fingern.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er helt herlig med 3 personer! :) Digget denne løsningen.. Jeg fikk litt utløp for ting via Trevor, eksempelsvis, som jeg aldri kunne ha funnet på om jeg bare hadde hatt én karakter å spille med.. Det gjelder "rampages", bry seg mindre om skade på bil, osv..

 

 

I GTA 6 håper jeg de viderefører dette med flere karakterer.. Hadde vært litt kult med 2 karakterer og en "The Departed"-vinkling.. Hvor man spilte på begge sider av loven.. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med bone ang en slags the departed greie.

Skulle gjerne hatt litt mer frihet under missions, ala hitman.

Men ser at det kan være vanskelig lage et bilspill i toppklassen, tidenes beste sandbox, dritbra skytespill, fantastisk sneak'em up og historie på linje med mgs/ff i ett og samme spill.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Vel, politiet er generelt sett "røffere" nå enn tidligere. Det er litt komisk når du kjører på rødt lys, en relativt ufarlig forbrytelse, og politiet prøver å stoppe deg ved å skyte ut dekkene dine, noe som fører til at du spinner over på fortauet og kjører over 6 personer.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

 

Klager på at flyet jeg klarte å lande helskinnet og parkere på et sted jeg kunne ta av med det igjen 30 sek senere var teleportert - uten ene vingen - til innkjørselen til Michael

 

Jeg hadde enorme forventninger til det spillet her, og det innfridde på mange måter, f.eks i forhold til detaljnivå og fysikkmotor (med visse unntak), samt grafikk (selv om man trenger noe kraftigere enn de to gameboyene spillet per dags dato finnes på for å faktisk få utnyttet det fullt ut). Det er derfor det er så vanvittig kjedelig å finne ut at historiemodusen er så lite dynamisk, og at det i mange tilfeller er bokstavelig talt to linjer med kode som mangler for å fikse gapende hull i logikken.

 

Det er da helt voldsomt hvor store forventninger du har til et dataspill da?

 

Hadde du valgt riktig kjøretøy for anlednigen hadde jo ikke flyet ditt blitt vingeklippet. Det er da klart det at man ikke kan programere et spill i alle retninger og vinkler, og dersom spillet er programert slik at en bil (kjøretøy fly osv) skal lagres på en oppkjørsel, om du parkerer den på en veg i nærheten, da må du da skjønne det at et fly kanskje ikke passer inn der. Jeg er inponert over at du fikk til å lade en lazer ovenfor huset til Michael (og jeg lo godt når jeg så at flyet var fint plassert i oppkjørselen uten vinger!!), men kansje du kan velge kjøretøyer som er mer "praktiske" til den typen oppdrag du skal gjøre?

 

Såklart, om man leiter, så finner man irritasjonsmomenter i ALLE spill. Men jeg mener at det fly-eksempelet ditt, kansje er et litt tynt grunnlag til å kalle spillet "dårlig programert". Det finnes ting i GTA V som plager meg mer enn akkurat det med flyet, men skulle jeg brydd meg om alle slike ting i spill, så hadde jeg ikke kunnet spillt et spill... det ville drept all spilleglede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...