Gå til innhold

LG 42LH5000 - Ikke riktig pannorering ved film spillt fra PC


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når jeg spiller av en film fra bærbaren og over til tv'en blir ikke pannoreringen riktig. Det blir litt hakkete, og ikke den flyten som en 200hz tv skal klare å yte.

Dette må ha noe med innstillingene på pc'en å gjøre vet jeg, for dersom jeg plugger min eksterne hdd rett inn i LH5000(via USB) så blir pannoreringen mye mer rett, og jeg får utnyttet 200hz'en.

 

Hva er det som er galt, og hvorfor skjer dette? Det er jo i mitt tilfelle rimelig meningsløst med en 200hz tv når jeg ikke får utnyttet dette et eneste sekund.

 

Alt er forøvrig koblet sammen via HDMI. Det hele går via Onkyo TX-SR876. Kan denne ha noe med biten å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er PCen som ikke klarer å dekode videoen kjapt nok i den oppløsningen du slenger den ut på TVen?

 

(btw. det meste av film er kodet i 25Hz/30Hz (spesielt ved komprimering, interlaced 50Hz) eller 50Hz/60Hz, så noe 200Hz-utnyttelse får du aldri uansett)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke kommet så veldig mye lenger på dette området.

 

Men, dersom jeg setter bildefrekvens på kontrollpanelet på PC'en til 24hz, så går alt mykt og fint på film, men hakker når jeg beveger musen på tv'en.

 

Via film funker det fett nå, men usikker på om dersom den står på 24hz om dette er det "teoretisk" rette valget?

 

Hjalp denne WD-avspilleren deg i denne sammenheng,LORD G10?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...