Gå til innhold

Spørsmål angåande Minne og 3d kort


Anbefalte innlegg

hei!

 

Eg har no kun 256 ddr ram og vurderar og kjøpe meg ei 256 minne brikke til.

 

Kor mykje har minne å seie? og på kva område vil eg då kjenne endringar?

 

Og eit spørsmål om 3dkort. viss ein ser vekk i frå Anti Aliasing og slikt, er det noko forskjell på grafikken i eit spel med forskjellige 3dkort? kan ta utgangs punkt i 1024*786 (tenker på kort som er maks 2 år gamle til no).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:)

Når det gjelder mengde minne , jeg hadde først 256 Mb , så 512 Mb og nå 1024 Mb . Jeg merket forbedring i spill for hver gang . Med 256 og 512 ble maskinen treg i reaksjonen ette at den hadde stått på en stund , det forsvant når jeg fikk 1024 Mb. Programmer starter hurtigere , spill starter hurtigere og flyter bedre ! Jeg vil faktisk annbefale 1024 i alle maskiner som bruker mye til spill .

Når det gjelder skjermkort , vil alle kort fra Geforce ti 4200 og opp gi samme spillopplevelse uten AA og antistrofisk filtrering . Jeg ville imidletid ikke kjøpt noe dårligere enn et Radeon 9500Pro kort . Disse er rimelige (1500 kr) og svært bra , både uten AA og med . Det ironiske akkurat nå er at RAdeon 9500Pro kort er bedre enn 9600 Pro kort , samt Nvidia FX 5600 kort . Begge disse koster mer . 9500 Pro forsvinner fra butikkene ganske snart , så jeg ville kastet meg over at av dem nå .

Lenke til kommentar

Du vil kunne merke en del forskjell om du bruker mer enn 256MB minne, ellers merker du ingenting.

 

Når det gjelder 3D-kort, så vil man kunne se til dels stor forskjell i kvaliteten på grafikken, selv om man ikke bruker AA og AF. Det er betydelig forskjell i hvilket bilde man faktisk får på skjermen fra skjermkort til skjermkort... spesielt om man skifter et par år gammelt kort med et nytt et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...