Gå til innhold

Bestått truckfører prøven! WOHO!


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Tar T3 og T4. Ikke så veldig mye teori på de to synes jeg. Ganske enkle trucker å kjøre.

 

Det meste er nok på T4

I allefall 8 timer teori på T4 + praktisk kjøring osv.

Skal ta resten når jeg får tid, studerer for tiden.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 6 år senere...
On 11/14/2009 at 3:00 AM, Reeve said:

Jeg kjører for det meste en elektrisk truck som man må gå bak, og det er vel ikke en motvektstruck. Men ja, jeg (og andre på jobben uten sertifikat) kjører motvektstruck når det er nødvendig. Som regel (men ikke alltid) er det minst en som har truckførerbevis i på jobb, og da er det som dere sier, en "fadder", og at vi holder på å få opplæring i å kjøre truck.

 

Jeg har visst at motvektstrucken var ulovlig, men jeg er usikker på den andre. Det er ikke en motvektstruck, og jeg kan ikke sitte eller stå på den og la den kjøre meg rundt. Jeg må gå selv, mens den tar seg av løfting og frakting av pallene/det som skal løftes.

For det første kan både du og arbeidsgiver bli straffet med bot og fengselsstraff om det skulle oppstå en ulykke.
Alle løfte og stablevogner for gods med permanent førerplass på vognen krever sertifisert opplæring.

Når det kommer til Lavtløftende ledepalletrucker (Klasse T1) kreves dokumentert sikkerhetsoppøæring. Kravet om sertifisert sikkerhetsopplæring gjelder løfte- og stablevogner for gods med permanent førerplass på vognen.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...