Gå til innhold

Modern Warfare 2 virker ikke, må oppgradere PC'n!


Anbefalte innlegg

Jeg har en spill-pc som har blitt for gammel, MW2 virker ikke p.g.a. manglende støtte for "Virtex Shader 3.0 or better".

 

Jeg har følgende oppsett:

Grafikkort: Et ATI x850 (som må byttes!)

Hovedkort: ASUS A8N SLI, se her:

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=e1h9...&templete=2

PSU: Corsair 450W

Ram: Corsair 2GB PC3200

Kabinett: Full size ASUS

 

Tanken min er å kjøpe et topp grafikkort nå, og oppgradere resten etter jul.

Hvis jeg kjøper et Radeon HD 5870 kort nå, vil det fungere i oppsettet mitt, og vil jeg kunne spille MW2 brukbart inntil videre?

 

Hvor får jeg tak i et bra kort i Oslo fort som f...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=37883 - 5770 @ 1195,- du kan hente kortet selv i butikk.

 

Om dette er hva du vil kalle et topp grafikkort vet jeg ikke helt, men det skal holde til MW2 :) du kan eventuelt kjøpe 2x av de :)http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-57...x-review-test/1 her har du review av 1x, cf og cfx3 til dette kortet.

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

Du kan forøvrig IKKE kjøpe to av dem! Dette hovedkortet støtter bare SLI, ikke Crossfire! Du sier ikke noe om hva slags CPU du har. Kan nok være en liten flaskehals der også. Men skal du bytte noe annet enn grafikkortet må du kjøpe både hovedkort, processor og minne, og det overstiger kanskje budsjettet ditt litt... CPU-Sokkelen på A8N SLI er utdatert og eneste mulighet for oppgradering av CPU blir da finn.no eller bruktmarkedet her.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Det går fint å sette radeon 5870 på det hovedkortet, du vil få en merkbar oppgraderin i spilleytelse fra x850, samt at du får en meget meget stor ytelseøkning når du oppdaterer resten av riggen.

 

Helt grei oppgraderingstragi du legger her.

 

Corsiar 450w skulle dra 5870 greit såfremst det ikke for mye annet strømslukende tull i riggen.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Det du gjør da hvis du ikke har tid til å vente og som vil gi deg like god ytelse som 1x5870 til samme pris når du er ferdig med oppgraderingen er, kjøp 5770 nå, det gir deg støtte for fremtidge spill.

 

Ved oppgradering bruker du de kronene som 2*5770 koster mindre på godt hk med crossfirestøtte og 1 stk 5770 til, da har du gjengs over bedre ytelse når du er ferdig å oppgrader til samme pris som med 1*5870.

Lenke til kommentar

fordelen med 5 serien er jo dx 11 støtte da.

Det er noe ingen nvidia kort kan skryte med før gt300 som kommer i 2010 engang kan si. Ikke det at jeg er ati fanboy, men det er nå bare fakta.

 

5870 er det beste framtidsretta spill kortet som er ute til dags dato og vi lsannsyneligvis være det inntil evt 5890 eller gt300 kommer ut. Men her lider alle 3 modellene av den gnom frabrikken som produserer bitene til dem har produksjons issues. Derfor ser vi mangel i nettbutikkene på 5870 og gt300 utsatt til etter nyttår ( slik det ser ut nå)

 

problemet ditt slik jeg ser det er at du vil spille mw2 nå og ikke etter jul. Imho uansett hvilket annet kort du da går for vil det være dårligere enn resten av maskinen din når du oppgraderer.

 

fordelen med 5 serien er at det er den eneste gpu serien med dx 11 støtte. tenker vi 1 år fram i tid når kanskje de første dx 11 compatible spillene kommer så begynner de andre kortene å henge etter og da kan det være ønskelig med nytt kort. Men vi vet ikke hvor stor ytelses forskjellen vil være i dx 11. Og uansett er det lite sannsynelig at du ikke vil komme til å kunne spille de spillene med en dx10 kort.

 

tingen er jo at ifølge

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/18

så tester faktisk 4890 bedre en 5770 i dx10.

prisen på kortene er stort sett det samme også.

 

så det er et vanskelig valg :|

 

spørsmålet er hvor mye du føler for dx11.

 

Men uansett om du vil spille mw2 NÅ! så kjøp et av dem.

Og heller oppgradere hele faen skapet senere.

 

blir en dyr spille opplevelse hehe. men men spilelt erk ogne. Veldig artig i coop mode.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...