Gå til innhold

Dell 2209WA Ultrasharp


Gummi-Tarzan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe skjermen Dell 2209WA Ultrasharp 22". Denne har fått gode omtaler, og har et ISP-panel. Dette vil nok gjøre den mer egnet til bildebehandling enn TN-panelet i min gamle LCD-skjerm er.

 

Ser imidlertid at den er meget lyssterk og har lest noe steder at dersom man bruker den i svakt opplyste rom, vil den være FOR lys, selv med brightness satt til verdi 0. Og at dette gjør den vond for øynene. Pleier ikke å ha det mørkt i rommet når jeg jobber, men på kveldstid hender det gjerne at jeg bare bruker en bordlampe som ikke lyser opp all verden. Noen som har erfaring med denne skjermen? ER dette et problem? Og vil skjermen være vanskelig å kallibrere med tanke på at bildene ser vesentlig lysere ut på skjermen enn ved utskrift?

 

Har dere ellers gode erfaringer med skjermen?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker faktisk skjermen selv, den er veldig lyssterk - men imo er ikke det et problem. Dog kan det være veldig invividuelt hva som er for lyst..

 

Den egner seg mye bedre en et TN-panel til bildebehandling. Men, hadde jeg skulle brukt skjermen til bildebehandling ville jeg valgt en bedre skjerm. Fargegjengivelsene er for all del god, uslåelig i den prisklassen- men imo ikke god nok til bildebehandling (med forbehold om et relativt høyt interessenivå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...