Gå til innhold

Kabinett til filserver


Anbefalte innlegg

Hvordan kabinett bør man kjøpe til en filserver, den skal inneholde max 4pci kort, 1 cdrom, kanskje en tape stasjon og må ha plass til opp til 8 harddisker. I tilegg må det være god lufting.

Helst ikke mer enn 3000kr med psu på rundt 300watt.

 

Noen erfaringer i jungelen av kabinetter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Image&Shapetek-serien fra microplex må være genialt som filserver-kabinett. Bare èn hake og det er at du må ha drevrammer til hver disk, siden kabinettet bare har 5.25" plasser. I tillegg må du kjøpe separat PSU, men det kan være et pluss også. Merk: Husk å kjøpe molex-splittere slik at du får kobla til alle diskene, ikke mange strømforsyninger som selges med fler enn 6 "store" molex'er. :wink:

 

Edit: En annen ting som kan være verdt å titte på er et chieftec fulltower. Der har du både god plass, hurtigkoblinger til alt og kjøling i massevis. Krever riktignok også her at du monterer noen av diskene i 5.25" ramme.

Lenke til kommentar
Chieftec har default plass til 6 disker og koster ikke allverdens.

Så kjøper man en slik fra Microplex som tar 3 disker og er med kjøling, så er man i mål. :)

 

den løsninger var ikke dum.

 

altså skal ikke ha mer enn 2-4disker med en gang, men er greit å ha plass til alt man kan få tak i.

 

hmm, kanskje det shapetec greine og de der vifte greine der er en god kombo :smile:

 

eller er det andre alternativer som er verdt å se på?

Lenke til kommentar

Har chieftech full tower selv. Er plass til 6 disker i drevrammer (mulighet for å plassere 2*80mm vifter foran) i tillegg er det to eksterne diskettstasjonsplasser, har kan du pute disker, men de vil ikke få kjøling. Så har du 6 5.25" plasser, her bli det også plass til endel disker. Kabinetet er stort og veldig greit å bygge i. Det er plass til 2 psu'er. Det som følger med (hvis du kjøper andre steder enn microplex) er 360watt, burde være kraftig nok. Kan jo alltids koble på ee gammel også.

Lenke til kommentar
Chieftec har default plass til 6 disker og koster ikke allverdens.

Så kjøper man en slik fra Microplex som tar 3 disker og er med kjøling, så er man i mål. :)

 

Den hdd kjøleren der må du selv bore hull i for å sette på festerammene på sidene. Kjølern er ikke tilpasset Chieftec..ikke mitt waffal :roll:

Kjølern kommer minst 5-6 irriterende mm ut av kabninettet..får ikke igjen døra :x

Lenke til kommentar

Den hdd kjøleren der må du selv bore hull i for å sette på festerammene på sidene. Kjølern er ikke tilpasset Chieftec..ikke mitt waffal  :roll:

Kjølern kommer minst 5-6 irriterende mm ut av kabninettet..får ikke igjen døra  :x

 

Det er jo hull for å skru den fast i vanlige kabinettter, sees på bildet. Passer virkelig ikke disse til chieftech rammene? Og hvis du må lage hull selv kan det ikke være noe problem å få den helt inn, slik at den ikke stikker ut. Chieftech fulltower fåes forresten også i en utgave uten dør:

http://www.chieftec.com/products/dragon/da01w.htm

Lenke til kommentar
Vil tro det vil være dumt å lukke døra med vifte som suger luft inn ja. Det er jo noen små hull i døra, vil sikekrt bli en stygg suselyd fra disse

 

Egentlig ikke..fungerer bra. Hører ingen forskjellig lyd fra lukket til åpen posisjon. Hullene i Matrix-Toweret er ganske greie egentlig skjønner du.

 

Når det kommer til boring i selve kabinettet til kjøleren, vet vi jo alle at garantien forsvinner i det du setter drillen til metallet.

Men selvfølgelig, den koster ikke så sinnsykt mye så..ja, jeg kommer vel til å bore neste gang jeg har kjølern ute..

Lenke til kommentar

eneste jeg ikke liker med shapetek kabinettene er vifte inntaket foran som blir blokkert om jeg setter pcen på gultvet uten hjul. For der jeg skal ha den så er nemelig ikke gulvet vanrett så det er litt kjedelig med en server som ruller rnudnt 8)

 

Chenbro er jo og en mulighet, men det blir dyrt.

 

hmm, ellers så finnes det jo noen store chieftecer, men de ligger 500-600 over budsjett :oops:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøp to helt ordinære chieftec så skrur du de sammen til ett sinnsykbredt kabinett!!  :lol:

 

lurte på det, men det er ikke plass til det, for det kommer en gammel sliter av en linux box ved siden av og en ups ved siden av den igjen og det er ikke veldig god plass :x

 

men jeg lurer på om jeg ikke skal presse inn en av de chieftec kabinettene som er store og laget for server bruk. Blir som en investering, så kan jeg heller kjøpe en minnebrikke mindre i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...