Gå til innhold

Trenger ny strømforsyning og cpu vifte, noen tips?


Anbefalte innlegg

Har nå en djevelsk skure lyd i strømforsyningen. Gidder ikke å sende den inn for reprasjon siden den er dårlig, bråker en del og jeg har lenge tenkt å skrifte den ut. I samme slengen tror jeg det kan lønne seg å skifte ut cpu viften min også. Jeg trenger altså

1x strømforsyning som bråker minst mulig, er mest mulig stabil og har en effekt helst over 400watt, men ned til 350 går greit.

1x cpu vifte til en AMD athlon xp 1800+. Bør bråke selvsagt minst mulig og skal IKKE brukes til overklokking.

 

Noen tips til hva jeg bør kjøpe og ikke minst hvor?

 

mvh

Ernie85

 

Edit: mens jeg er igang, hvorfor ikke ta med en kabinett vifte ;) 80x80mm skal den være og bråke minst mulig og gi mest mulig effekt. Bare sånn for å senke tempen i kabinettet og spesielt cpu. (vifte plassen er rett ved cpuviften så hvis jeg monterer en vifte der så vil luften bli effektivt transportert vekk ;))

 

Edit2: finnes det en cpu kjøle løsning som er vifteløs? tenker da ikke på vannkjøling, men en hel del masse metal som leder varmen effektivt nok til ikke å trenge en vifte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...