Gå til innhold

Vaske tastatur,, har du prøvd??


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og trykker på mitt ikkelengre nydelige Microsoft Internett Tastatur.. Mye støv, hår, hybelkaniner, potetgull og dritt flyter i tastaturet..

 

Spørsmålet mitt da er: Har du prøvd å dusje tastaturet og hengt det opp til tørk,, eller verre tørketrommelen??

:lol:

 

Klart,, jeg kunne seff sprettet opp tastene og gitt det en clean,

 

hva har du gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en side jeg så for en stund siden der en fyr hadde spretta tastaturet, tatt ut innmaten, kjørt deksla i oppvask-maskina, støvsugd innmaten, og plukka av tastene, og putta den i oppvask-maskina også.

 

Jeg vil ikke gå god for at tastaturet ditt funker etter å ha spretta det opp og slikt, men det er i affal et forslag.

Lenke til kommentar

Som sagt er det nok ikke no problem å sprette det opp og vaske det, men da må du for all del huske og tørke det godt. De fleste tastatur tåler jo faktisk en god del, er vel mange som har helt cola-glasset i tastaturet :shrug: (Har klart meg uten på det nye da :woot: )

 

Men jeg hadde ikke tatt sjangsen på å kortslutte hele sulamitten.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å skru det opp jeg og,, men hvordan er det med tastene,, er de bokstavene vaskefaste??

 

Prøv med win-tasten først :yes: .. den har du ikke bruk for uansett.. mest ubrukelige og irriterende tasten... når du spiller i affal.

 

De er nok garantert vaskefaste.

Lenke til kommentar
Jeg sitter her og trykker på mitt ikkelengre nydelige Microsoft Internett Tastatur.. Mye støv, hår, hybelkaniner, potetgull og dritt flyter i tastaturet..  

 

Spørsmålet mitt da er: Har du prøvd å dusje tastaturet og hengt det opp til tørk,, eller verre tørketrommelen??

:lol:  

 

Klart,, jeg kunne seff sprettet opp tastene og gitt det en clean,

 

hva har du gjort?

 

en lignende tråd finnes, kanskje du kan finne noen tips der? :woot:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...f5b7522d6567a2a

Lenke til kommentar
Kom på en ting.. på arbe blåste vi fa3nskapen ut av et tastatur.. brukte trykkluft. Spruta drit og møkk. Funka bra det. Kanskje ikke noe som går hjemme da men...

 

Man får jo kjøpt trykkluft på boks for en hundrings da. Burde funke fint. Hvis ikke kan du prøve www.moddingzone.com/articles/keyboardwashing/

som nevnt i tråden nomore pasta.

Lenke til kommentar
Kom på en ting.. på arbe blåste vi fa3nskapen ut av et tastatur.. brukte trykkluft. Spruta drit og møkk. Funka bra det. Kanskje ikke noe som går hjemme da men...

 

Man får jo kjøpt trykkluft på boks for en hundrings da. Burde funke fint. Hvis ikke kan du prøve www.moddingzone.com/articles/keyboardwashing/

som nevnt i tråden nomore pasta.

 

Der var linken jeg sikta til gitt. Tipper det er en fin måte å få ren tastaturet på.

 

Det med trykkluft funker fårsåvidt bra nok det, enkel måte å få ut støv og drit og lort som ligger mellom tastene. Tviler på at noen her trenger det da, dette tastaturet stod lett tilgjenglig for støv og slikt, så det var forferdelig mye rart i det.

Lenke til kommentar
Kom på en ting.. på arbe blåste vi fa3nskapen ut av et tastatur.. brukte trykkluft. Spruta drit og møkk. Funka bra det. Kanskje ikke noe som går hjemme da men...

 

Man får jo kjøpt trykkluft på boks for en hundrings da. Burde funke fint. Hvis ikke kan du prøve www.moddingzone.com/articles/keyboardwashing/

som nevnt i tråden nomore pasta.

 

Jeg har en (nesten) tragisk historie om trykkluft på boks. For noen år siden kjøpte jeg med en LCD video-prosjektor. Imidlertid fungerte støvfilteret ganske dårlig og noe støv fant veien inn i prosjektoren. Resultatet var at det ble noen prikker i bildet. Jeg bestemte meg da for å gjøre rent inne i prosjektoren. Jeg skrudde av dekselet, og etter litt detektivarbeid fant jeg ut at det lå en del støv på LCD-panelet. Jeg brukt da min nyinnkjøpte luftspray og blåste støvet vekk. Desverre så måtte jeg tilte boksen litt for å komme til inne i prosjektoren, og dette resulterte i at store mengder drivgass ble blåst mot LCD-panelet. Drivgassen er meget kald, og det dannet seg et islag på LCD-panelet. Det skal sies at jeg ble litt stresset, siden jeg hadde betalt 20.000,- for prosjektoren... Men heldigvis så virket den etter at den hadde tint! Så moralen er: ikke hold boksen på skrå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...