Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Systemet vil ikke starte opp på "ny" pc..


Anbefalte innlegg

Hei hei. Her for et halvt års tid siden tok den gamle pc'en min fyken. Dvs at når jeg slo den på startet alle vifter etc og alt fikk strøm, men skjermen var bare svart. Ingen pip eller noe (fra hk). Tenkte det var hk som hadde tatt kvelden, og har klart meg med kjerringens laptop fram til nå.

 

Her forleden bestilte jeg oppgraderings-pakke fra netshop, samt et nytt kabinett. (Er ikke gamer, men det så greit ut til en god pris) Fikk det idag og tok meg god tid med å lese skikkelig igjennom og gjøre alt riktig (Har bygget 3-4 pc'er før, og alle fungerte =) Men nå har jeg akkurat samme problemet som med den gamle. Alt av vifter starter, men ikke hdd'ene eller bios. Får ikke noe pip her siden kabinettet ikke har noe system høytaler som jeg kan se. Den har en kabel som er delt på slutten der de heter ac'97 og HDA, men klarte ikke lese meg fram til hvor jeg skulle sette dem så gav fanken siden jeg har et 3.parts lydkort.

 

Systemet jeg kjører idag er da altså

Intel Core i7 920 2,66Ghz

8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec CPU

 

Mushkin DDR3 6GB enhanced Memory

EM3-10666 3x2048MB 1333MHz. (9.9.9.24)

 

ASUS P6T SE, X58, Socket-1366

 

Geforce 8800GT

 

Her er hva jeg har prøvd så langt;

Starte med alt i

Starte med kun hd 1

Starte med kun hd 2

Starte uten hd

Starte med 2 minnebrikker

Starte med 1 minnebrikke

Starte uten minnebrikker :p

-Satt 1 minnebrikke tilbake i

Starte med et annet skjermkort (vanlig pci)

Starte uten skjermkort

Starte uten skjermkort med hd1, så hd2

Starte med annen (gammel) strømforsyning med gammel skjermkort fordi den gamle psu'en ikke hadde strømutgang til skjermkortet hehe. Her kjører cpu vifta.

 

Virker som viftene bare står og går på tomgang if you know what i mean. Er virkelig helt blank her, noen som kan slenge litt hjelp i min retning?

Endret av cozmos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja fant den akkurat selv, og pc'en startet opp emd en gang. Problemet nå er at i det kabinettet er psu'en nederst, og da passet det dårlig at 8pins kontakten var øverst. Hehe. Skitt au. Får jeg kjøpt en forlenger, eller må jeg bare ha psu'en stående oppå kabinettet? med døren på gløtt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...