Gå til innhold

Til alle annonsører og butikker i Norge. LED-TV er ikke LED-TV!


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke dette helt. Jeg ser flere reklamer hver dag, og får mailer med tilbud fra alskens butikker og nettbutikker om at jeg må kjøpe LED-TV!!

 

Ja, jeg har lyst til å skaffe meg en LED-TV, men dere har jo INGEN LED-TVer!

 

Dere selger LED-BAKLYSTE LCD-TVer, ikke LED-TV'er.

 

Det er jo så totalt feil som det bare kan bli. Dere lurer kunder til å tro at LED-TVer over 11 tommer eksisterer ute i markedet.

 

LED-TV er egentlig en "OLED-TV", altså at det ikke er baklys, men OLEDS som sitter tett-i-tett, og produserer sitt eget lys. Dette gir muligheten til TVer på noen millimeter. Det finnes en slik TV som er ute på markedet, og det er Sonys 11-tommer, nemlig "Sony XEL-1."

 

Det er flere på vei, men det er snakk om maks 15 tommer. 40-tommers LED-TV er det snakk om at skal komme i 2011 om vi er heldige, og de blir DYRE.

 

 

Det jeg skal fram til er:

 

Dere må opplyse kundene deres om at det ikke er snakk om noe LED-TV, det er en LCD-TV med LED-baklys (eller sidelys som Samsung bruker for å gjøre de ekstra tynne). Det finnes enda ikke noen store LED-TVer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

OLED er noe annet enn LED Tv`er.

 

samsung har LED lys i kantene, 9000 serien dems skal ha det bak.

 

så jo det er en LED Tv, men mer riktig en LCD-LED TV.

dette har ingenting med OLED å gjøre

Lenke til kommentar
Det er jo så totalt feil som det bare kan bli. Dere lurer kunder til å tro at LED-TVer over 11 tommer eksisterer ute i markedet.

 

 

Her tror jeg du bommer litt. - 89% av alle som kjøper ny TV vet knapt forskjellen på billedrør, plasma og LCD. - Så at produsentene kaller det for LED-Tv lurer neppe noen - og hvis det skulle lure noen så har de nok ikke hørt ome "ekte" LED-TV'er uansett ;)

 

Ta heller opp et skikkelig markedsføringsproblem - som at det ikke er krabber i crabsticks f.eks!!!!! ;)

Lenke til kommentar
OLED er noe annet enn LED Tv`er.

 

samsung har LED lys i kantene, 9000 serien dems skal ha det bak.

 

så jo det er en LED Tv, men mer riktig en LCD-LED TV.

dette har ingenting med OLED å gjøre

 

Det er jo sant det, LED er ikke OLED. Men når man snakker om en LED-TV, så mener jeg det er snakk om en TV som har LEDS som gir bilde. Men det er jo fortsatt LCD.

 

Så jeg mener det er snakk om en "LED-bakbelyst LCD-TV"

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med trådstarter. "LED-TV" er definitivt misvisende. Det er markedsførsingsapparatet til Samsung som har skylden for dette - og naturligvis er grunnen at "LED-TV" høres mye kulere og mer fremtidsrettet ut enn LCD-TV.

 

Likefullt er altså LCD-TV-er med LED-baklys også en LCD-TV. Det er nøyaktig samme teknologi som brukes i panelene. "LED-TV-er" bruker også LCD-paneler. Forskjellen er som det sies her, måten baklyset produseres på.

 

Det er store forskjeller mellom ulike LCD-TV-er med det det tradisjonelle CCFL-baserte baklyset, akkurat som det er store forskjeller mellom ulike LCD-TV-er med LED-baklys. LED-baklys er slett ingen garanti for bedre bildekvalitet enn ved bruk av CCFL-basert. LED-baklys er slett ingen ny teknologi heller - ulike skjermer i bærbare PC-er har f.eks. hatt dette i mange år.

 

Jeg anbefaler det som ikke har gjort det å sjekke ut vår guide, som tar for seg nettopp LED LCD-TV.

 

Ta gjerne en titt på dette innlegget på Displayblog også - de skriver mye fornuftig om skjermer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...