Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettleserproblemer og 0xc0000005


Anbefalte innlegg

Jeg har fått problemer med flere ting på PCen. Dette startet etter at jeg forsøkte å laste ned en oppdatering på Nokia Software Updater. Når jeg starter opp PCen nå får jeg feilmelding

"Programmet ble ikke riktig initialisert (0xc0000005). Klikk OK for å avslutte programmet"

Trykker jeg OK får jeg ny feilmelding for nytt program. Programmene som kommer opp er (i rekkefølge):

- RUNDLL32.EXE

- nwiz.exe

- rundll32.exe

- docmgr.exe

- stsystra.exe

- DLACTRLW.EXE

- ISUSPM.exe

- issch.exe

osv.

 

Word funker, men ikke nettlesere og "Legg til eller fjern programmer" i kontrollpanel.

 

Jeg har kjørt et virussøk uten å finne noe.

Er dette et virus? Hvordan blir jeg kvitt det? Er det noen risiko for å spre det hvis jeg tar sikkerhetskopi av dokument-mappene mine?

 

Er takknemlig for alle råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan går det her da - Har du fremdeles problemer med feilmeldinger og mistanke om virus? Kan jo være slik du antyder over.

 

Eventuelt, hvis maskina kan brukes såpass, vil jeg anbefale og ta saken til Antivirusprogrammer og datasikkerhet, og legge ut en logg som noen kan hjelpe deg med å analysere:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

Alternativt rulle os'et tilbake, dvs. velge et gjenopprettingspunkt til en dato som ligger godt forut for "krisedato".

 

Selv har jeg hatt god erfaring med å ta ut harddisken, koble den til en annen maskin med oppdaterte antivirus /anti-malware og slette derfra.

 

Forumet er ment til å brukes, så det er bare å poste ivei ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...