Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil stasjonsvogn 1


rarnfinn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har sett etter ny bil en stund. Vi har bestemt oss for at vi trenger en ny stasjonsvogn. Har ca 150`++ tilgjengelig nå. Det vi trenger er en driftssikker bil. Motor og fart har ingen betydning for oss. Vi er 2 voksne og en liten, så det må være plass til barnevogn baki.

 

Har sett litt på disse:

 

Audi A4

BMW 316

Avensis

Passat

 

Hva anbefaler der? Har egentlig ikke lyst på Volvo, men ser at det er flust av v40 og 50 til salgs, så er sikkert mulig å gjøre gode kjøp.

 

Vi har mest lyst på BMW - er 316 for liten, noen som har den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dine kriterier, så ville jeg også gått for en Avensis.

 

Ikke spesielt spennende, men det er vel ingen hemmelighet at Toyota troner på toppen hva kundetilfredshet angår.

 

Nå vet ikke jeg hvor sikker Avensis'en er i forhold til dem andre... men siden motor og fart har null betydning og driftsikkerheten står i høysetet, så ville jeg altså valgt en Avensis.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg ville valgt Avensis.

Hvorfor? Fordi det er en Toyota.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=582457

 

og her selvfølgelig:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=553643

 

Helt enig med Befs. Gå for en Toyota.

Jeg har har to Avensiser, og er storfornøyd med begge to.

 

Avensisene har kun forhjulsdrift, og de er meget gode på all slags føre. Med gode dekk og en vettug person bak rattet kommer man langt uansett hva slags bil man har :)

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Hvordan er bilene med bakhjulstrekk på vinterføre kontro forhjulstrekk?

 

Er noe på fjellet og kjører en del på glatt/snødekket vei...

 

Med tanke på quotet kommentar så vil jeg som andre her anbefale Skoda Oktavia - med 4wd.

Mye bil for pengene og klart bedre enn sitt foreldede rykte!

 

Har ikke Skoda selv (fornøyd Mondeo eier) men er over gjennomsnittet interesert i bil og har sett at Skoda er driftsikker med lite feil. Dessuten er både produsent og forhandlere VELDIG fokusert på at du som forbruker skal være fornøyd med bilen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...