Gå til innhold

NY PC. Råd søkes.


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere til en ny PC med stor vekt for spilling.

PC skal også brukes til andre aktiviteter.

 

Jeg har søkt litt rundt om på nettet og sett både positive og negative artikler om diverse HW.

 

Her er følgende oppsett som jeg syntes ser bra ut:

 

Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

- I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

 

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

 

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

- Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

- AGP, ATI 9800PRO, DVI, TV-Out, Retail

(Evt. 9700 Pro AIW)

 

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA

- S-ATA/150, harddisk 8MB cach ST3160023AS

 

Asus DVD-spiller IDE 16x/48x (DVD-E616)

- Retail

 

Jeg har ikke bestemt meg for kabinett og psu enda.

Jeg regner med å få inn noen flere disker når jeg får mer penger.

 

Er det noen kommentarer til dette oppsettet?

Hvilke kabinetter og hvor stor/hvilken strømforsyning bør jeg satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har tenkt å bruke en del penger på denne PC'en. Det er jo opp til deg, men jeg er en av de som liker å få masse igjen for pengene.

 

Mitt forslag er et hovedkort basert på Springdale (i865PE) brikkesettet. Nå er det foreløbig få tester av disse kortene siden det ble lansert denne uken, men av det jeg har lest er det ikke store forskjellen på i865PE og i875PE. Hvilket merke avgjør du ved å lese tester som det sikkert kommer mange av. Hvilken versjon avhenger hvor mye funksjonalitet du krever.

 

TwinMOS RAM m/Winbond som Gef nevner er visstnok nesten like bra som de dyre merkene.

 

Når det gjelder skjermkort ville jeg heller gått for 9700PRO på grunn av pris. Sapphire's billigte 9700PRO kort koster rundt 3000.

Lenke til kommentar
Strømforsyning: Enermax strømforsyning 350W holder...

 

Kabinett: Lian Li, Thermaltake...

 

Minne: TwinMos 2x512DDR PC3200 m/Winbond CL2.5 uten Winbond hvis du ikke skal oc...

 

Hovedkort: MSI 875P NEO :yes:

 

Ellers en bra pc :D

 

Takk for tips. Jeg likte særlig prisen på strømforsyningene :smile:

 

Det jeg lurer på er hvorfor du mener at MSI sitt hovedkort er bedre enn Asus sitt? Dessuten lurer jeg litt på hvorfor du anbefaler TwinMos.

Lenke til kommentar
Ser ut som du har tenkt å bruke en del penger på denne PC'en. Det er jo opp til deg, men jeg er en av de som liker å få masse igjen for pengene.

 

Mitt forslag er et hovedkort basert på Springdale (i865PE) brikkesettet. Nå er det foreløbig få tester av disse kortene siden det ble lansert denne uken, men av det jeg har lest er det ikke store forskjellen på i865PE og i875PE. Hvilket merke avgjør du ved å lese tester som det sikkert kommer mange av. Hvilken versjon avhenger hvor mye funksjonalitet du krever.

 

TwinMOS RAM m/Winbond som Gef nevner er visstnok nesten like bra som de dyre merkene.

 

Når det gjelder skjermkort ville jeg heller gått for 9700PRO på grunn av pris. Sapphire's billigte 9700PRO kort koster rundt 3000.

 

Takk for tips.

Ja, jeg vil bruke litt penger for å få en bra PC. Jeg kommer ikke til å kjøpe pc'en før om 1-2 uker og derfor driver jeg med mye research.

Nå er ikke prisforskjellen så stor på hovedkortene, men jeg er interessert i et som støtter 800MHz FSB for å være litt fremtidsrettet.

 

Dessuten vil jeg ha stabilt minne som også kan overklokkes.

 

Jeg kommer til å kikke litt mer på forskjellen mellom flere hovedkort og drive mer research før jeg går til innkjøp av PC'en.

Planen er å få en PC (ekslusiv skjerm) til under 15 000 kroner med topp ytelse. Jeg er også interessert i støtte for RAID og har planer om å kjøpe flere disker etterhvert. Derfor ønsker jeg et hovedkort som jeg ikke behøver å bytte ut det første året.

Lenke til kommentar

 

Takk for tips. Jeg likte særlig prisen på strømforsyningene :smile:

 

Det jeg lurer på er hvorfor du mener at MSI sitt hovedkort er bedre enn Asus sitt? Dessuten lurer jeg litt på hvorfor du anbefaler TwinMos.

her er en av grunnene til at jeg ville valgt et MSI...så har jeg lest mye bra om MSI 875P NEO! og grunnen til at jeg anbefaler TwinMos er fordi det er bedre enn corsair...ivertfall den m/Winbond :D den er meget god til å oc med :yes:
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...