Gå til innhold

Klokking av P4 3,0 800MHZ og MSI 875P


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er begynt så smått å klokke litt på dette og kjører nå stabilt med fsb på 285 dvs 285x15=4275 med minnet på 475 og cpu temp på ca 44-45 grader, dette uten og ha stilt opp volten. Er meget godt fornøyd men ser at der er mer å hente, skal prøve litt mer senere og kjøre noen tester i sisoft sandra da. :D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekkern.. Hva slaks kjøling bruker du? ganske nice å ha klokka så jevlig mye ja.. Må si meg imponert.. Ikke si at du har vapochill nå :p

 

Neida, jeg har vannkjøling men den er bare montert på cpu, regner med at det blir enda bedre når jeg får montert blokka på nb og grafikkortet de henger klar har bare ikke fått tid til å feste dem :D

Lenke til kommentar

ehh snekker'n, åssen får du de brikkene (rammen) til å kjøre på den hastigheten? de er jo standard 433mhz, og jeg har aldri sett Twinx eller noen andre corsairbrikker under pc3700 (og ikke pc3700 for den sakens skyld) over 465mhz før! De råeste jeg har sett er OCZ PC3700 EL (enchanted elns latency) på 490mhz! :o her dirrer det en liten tvil fra min side.. få se compareid'en din hos futuremark, linken altså, ikke scrn shots..

 

en ting jeg alltid har lurt på med deg snekker'n:

jobber du hos psdata elns? eller er du bare rik..?

du har jo alt det nyeste ! :-?

Lenke til kommentar
ehh snekker'n, åssen får du de brikkene (rammen) til å kjøre på den hastigheten? de er jo standard 433mhz, og jeg har aldri sett Twinx eller noen andre corsairbrikker under pc3700 (og ikke pc3700 for den sakens skyld) over 465mhz før! De råeste jeg har sett er OCZ PC3700 EL (enchanted elns latency) på 490mhz!  :o  her dirrer det en liten tvil fra min side.. få se compareid'en din hos futuremark, linken altså, ikke scrn shots..

 

en ting jeg alltid har lurt på med deg snekker'n:  

jobber du hos psdata elns? eller er du bare rik..?

du har jo alt det nyeste !  :-?

 

Ikke jobber jeg hos psdata og ikke er jeg rik, jeg er en fattig snekker :D

men jeg selger unna det jeg har og har fått gode priser, bla hadde jeg en 2,8 som røyk og da fikk jeg en 3,06 som erstatning uten å betale imellom den solgte jeg for 3500.- dermed kostet denne meg bare 500.-

du skal få compareidèn så snart jeg får fiksa dette , du skjønner når jeg har kjørt 3d mark og skal legge det inn så blir jeg nektet tillgang enda jeg har kjøpt og betalt fullversjonen

Lenke til kommentar
du skjønner når jeg har kjørt 3d mark og skal legge det inn så blir jeg nektet tillgang enda jeg har kjøpt og betalt fullversjonen

 

Dårlig da!! men er det lenge til bench marksa kommer?? Er forveten som en liten unge!!

 

Regner med å få dem frem i morgen, det har noe med att jeg har fått ny e-mail adresse og derfor blir det vist en konflikt der, så jeg prøver nå å få reg meg på nytt men da godtar de ikke reg koden på programmene siden de er reg på den gamle adressen. Det skal ikke vere enkelt, men det kommer

Lenke til kommentar
Snekker'n: Virker litt rart at CPU scoren din er såpass lav i 3Dmark03. Kanskje 3Dmark03 favoriserer Athlon CPU'er? Jeg kjører på XP3200+ hastighet og har omtrent samme CPU score som deg  :shrug:

http://service.futuremark.com/compare?2k3=802862

 

Du må huske på at 3d 03 er veldig avhengig av grafikkortet da det er dette som i hovedsak avgjør scoren her, og som jeg ser har vi samme kort i tillegg har jeg ikke hatt tid til å optimalisere grafikkortet enda

Lenke til kommentar
ok, snekker'n jeg tror deg  8)  men har du noen form for ekstra kjøling på rambrikkene? hvis de yter så bra som det der, skal jeg seriøst kjøpe dem!!

 

Nei det er ikke noen ekstra kjøling på dem, jeg har nå vannkjøling på cpu og grafikkortet (kommer også på nb) nb er nå kjølt med std kjøling.

 

PS: Quad har disse brikkene til under 1300 pr stk.

 

fsb 310 :o :o

 

http://service.futuremark.com/compare?2k3=809733

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...