Gå til innhold

[Løst] Ludo Mobil - erfaringer


Anbefalte innlegg

Bruk nøtta litt:

pling til 1982 er en tjeneste som en tredjepart tjener 2 kroner på hver gang de sender deg en melding. De skal uansett ha disse 2 kronene for servicen de yter.

 

Ludo gir deg ringeminutter og sms, og håper at du kanskje bruker mer enn det de gir deg, for at de skal tjene noe på det. Ludo har derimot INGEN intensjon om å betale en tredjepart penger for tjenester DU mottar. Rimelig logisk.

 

Det gjelder alle spesialnummer og tjenester hvor en tredjepart krever penger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har abonnement fra Ludo som kan svare meg på følgende: Hva koster det å viderekoble samtale til en telefon som har Netcom. Finner kun informasjon om priser for viderekobling i eget nett på hjemmesiden deres. Har sendt mail til kundeservice hos de tidligere i dag, men har ikke fått svar ennå.

 

Vurdere å bytte til Ludo vinner med datapakke, men vil gjerne vite prisen på dette først, da jeg ofte viderekobler telefonen min til jobbtelefonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 I det siste har det vært mye snakk om datatrafikk og store regninger pga dette. Det er fint å se at LudoMobil jobber med å få til en løsning for varsling av datatrafikk og kostnader pga dette.

 

Her er en infoside der LudoMobil advarer mot datatrafikk:http://www.ludomobil...mot-datatrafikk

 

 

Endret av Plankemannen
Lenke til kommentar

Skal kjøpe en Nokia N8 om ikke altfor lenge. Vurderer sterkt å bytte til Ludo T6. I den forbindelse lurer jeg på følgende:

 

Hvor er ulempene?

Hva misser man sammenlignet med andre abonnementer?

 

Hva med e-post? Ikke at jeg har så mye erfaring med e-post på mobilen, men dette står på nettsidene til Ludo:

 

"LUDO mobil har ingen e-posttjeneste på mobilabonnementene sine, men dersom din telefon har en e-post-klient kan du få e-post på mobilen. Les telefonens brukermanual for veiledning."

 

Ludo T6 passer mitt bruksmønster helt perfekt.

 

Og ett spørsmål til: Kjøper mobil til min datter i julegave. Hennes første mobil. Har lyst at hun skal bruke Ludo T6. Er det mulig å få tak i et valgfritt/lett mobilnummer til henne? Ikke nødvendigvis gullnummer med nesten bare like tall.

 

Fordeler/ulemper ved at en 8-åring skal bruke Ludo T6?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

OK, null respons. Men det må da i det minste være noen som kan svare på det med e-post da?

 

Nokia N8 pluss Ludo T6 pluss e-post er lik.........? Funker bra, eller ikke?

E-post på mobilen har ikke noe med abonnementet  å gjøre. Hvis telefonen din støtter e-post, bruker du Edge, 3/4G, Wifi eller GSM for å laste disse ned.

Gå for T6, du blir ikke skuffet! :)

 

PS. Jeg ville gått for et kontantkort til 8-åringen der du kan styre mer av hva som går ut i forhold til kostnader. Dersom et abonnement har en grense for datatrafikk hadde jeg gått for dette. Ludomobil har ikke denne funksjonen ennå, men det kommer nok.

Et eget valgt nummer går vel å få tak i, men jeg forestiller meg at dette koster mye ekstra.

 

 

 

Endret av Plankemannen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå blir det forandringer hos Ludo Mobil pga noe Post og Teletilsynet har satt i gang. Det betyr blant annet at Terningkast 6 får en månedsavgift på kr. 59,- og da blir det kr. 125,- man kan bruke til hva man vil i forhold til de kr. 185,- som var tidligere.

 

Du kan lese mer om dette her: Link til dinside-artikkel

 

Jeg vurderer nå å gå over til Tele2 Sheriff istedet, da dette ser ut til å være en bedre deal for mitt bruk.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har også T 6 fra Ludo, men vil vente litt før jeg evt. går over til Tele 2 Sheriff. Fordi sjefen i Tele 2 sier at det kommer et nytt vedtak fra PT om termineringspriser i april.

 

Sjefen sier:

 

"Tele2-sjefen erkjenner at de tar en kontinuerlig vurdering på om Sheriff lønner seg, og hinter at mye avhenger av Post- og teletilsynets neste vedtak om termineringspriser som kommer i april."

 

Kilde:

 

http://www.mobilen.no/artikler/ensom_sheriff_billigst_i_norge/90440

Lenke til kommentar

Har hatt Ludo og har fått regninger med rare beløp på, når jeg sa ifra sa de "whoops" og at jeg slapp å betale. Men har skjedd flere ganger. Sendte de mail I desember om å få bli med i fri bruk kampanjen. De sa ja det kunne ordnes, men fikk så regning på forbruk siden jeg ikke sa ok.

MØKKA SELSKAP ;P

Lenke til kommentar

Jeg har i dag to aktive abonnement hos Ludo Mobil; ett med Ludo Spesial og ett med Ludo Vinner.

 

Min (foreløpig) eneste negative opplevelse med Ludo Mobil er at de har fakturert meg for flere mms sendt via satelitt på skip i utenriksfart. Jeg var selvfølgelig innenlands på disse tidspunktene, noe forbruk like før og etter mms'ene ble sendt beviste. Likevel tok det tid og flere henvendelser før de var villig til å rette opp faktura i henhold til dette.

 

Utover dette har jeg opplevd kundeservicen deres som god ved at de har svart raskt på mine henvendelser via kontaktskjema. Dekningen er Telenor sin via Ventelo, og det tekniske har fungert som det skal. Ludo Mobil sin "Min side" er veldig basic i dagens utforming, med få muligheter for å gjøre endringer selv av abonnement o.l, og ingen mulighet til å sende sms.

 

I går ble mitt hovednummer flyttet til One Call, og jeg skal flytte de to andre abonnementene over dit fra Ludo Mobil om kort tid. Dette fordi One Call vil ha det beste tilbudet for mitt vedkommende på de tre abonnementene mine; "Full Pakke", "Folkepakken" og "Faktura". Videre har de en veldig bra "Min side", og jeg syntes det er greit å ha alt hos en leverandør på en faktura. One Call var litt tregere enn Ludo Mobil å besvare et kontaktskjema fra meg, men ikke nok til å virke avskrekkende.

Lenke til kommentar

Vurderte å bytte over fra Chess sjakk matt til ludo terningkast 6. Dette blir nå helt uaktuelt. Regner også med at tele2 sheriff kommer til å gjøre noen justeringer, og avventer derfor for å se hva som skjer. Mulig det nå blir One Call faktura eller grunnpakka istedet.

Lenke til kommentar

Vurderte å bytte over fra Chess sjakk matt til ludo terningkast 6. Dette blir nå helt uaktuelt. Regner også med at tele2 sheriff kommer til å gjøre noen justeringer, og avventer derfor for å se hva som skjer. Mulig det nå blir One Call faktura eller grunnpakka istedet.

Tele2 har sagt at de ikke har planer om å gjøre endringer på Tele2 Sheriff, så er bare å bytte først som sist :)

Lenke til kommentar

Tele2 har sagt at de ikke har planer om å gjøre endringer på Tele2 Sheriff, så er bare å bytte først som sist :)

 

Ikke planer om endring akkurat nå nei, men i artikkelen hos mobilen.no sier adm. dir hos Tele2 at mye avhenger av utfallet av neste vedtak om termineringspriser, som tas av Post og teletilsynet i april;

 

Tele2-sjefen erkjenner at de tar en kontinuerlig vurdering på om Sheriff lønner seg, og hinter at mye avhenger av Post- og teletilsynets neste vedtak om termineringspriser som kommer i april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...