Gå til innhold

gutt 15. sliter med kalori intak


Anbefalte innlegg

Hei jeg kjønner ikke 100% det med kalorier og proteiner etc.

 

Trener ca 5-8 ganger i uka. 184 høy, 87kg.

Jeg er ikke veldig liten, hører ofte at jeg er temmelig stor men har liksom ikke fremtydene muskler, pga fettet rundt.

 

Snakket med flere jeg trener med å forhørt meg om at jeg trenger ca 3000-3500 kal per dag. men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til? noen som kan komme med litt hjelp?

 

Maks i benk : 90 kg

Maks i knebøy : trener ikke knebøy. kne problemer

Maks i markløft : 100 kilo

Endret av Gutt1994
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør regne ut kaloribehovet ditt (link til kalkulator anyone?).

Du virkar ein "smule" skeivtrent dersom du tar 90kg benkpress og 100kg markløft, det er definitivt noko du bør jobbe med.

Kva legg du i at du trener 5-8 gongar i veka? Å trene styrke så ofter er for mykje.

Kva et du om dagane?

Endret av datating
Fjernet kommentar til slettet innlegg.
Lenke til kommentar

kan du forklare skeivtrent? ( Trener svømming ca 5 ganger i uken og styrke 2-3)

 

forkost : 3 skiver med forskjellig pålegg, 3 dl melk, 2dl kaffe, ALA (energi tillskudd) OMega3 kapsler.

 

Lønsj : Fra 8:30 til 14:00 (skolen ) spiser 2 brødksiver med kinke/peanuttsmørr etc. kl 10 og 12

 

Før trening: 3 brødskiver som regel ostesmørrbrø.

 

Trening fra 15:00-17:00 (svømming) da kommer de 2-3 gangene i uken inn rett etter trening, kommer ann på hvordan svømminga var om jeg drar på styrke.

 

Rett Etter trening : Noen ganger lager jeg smoothie som inneholder 3 egg yoghurt og fråsene bær. eller joghurt med mandler, frukt etc.

 

Middag : alt forskjellig (LITE junk)

 

Kvelds: Er veldig gårlig på dette men prøver på ca 2-3 brødskiver

 

familien har beinkjørhet, derfor har jeg dårlige knær

Endret av Gutt1994
Lenke til kommentar
Rett Etter trening : Noen ganger lager jeg smoothie som inneholder 3 egg yoghurt og fråsene bær. eller joghurt med mandler, frukt etc.

Spis eggene dine kokt du :)

 

mhm. hender jeg steker egg og tomat bønner etter trening. viss det er en stund til middag

Endret av Gutt1994
Lenke til kommentar

kaffe som 15 åring? :O Amagad!!!

 

Og det med kokt eller rå egg, når du koker noe så forsvinner det miniraler og anna god stuff i vannet. Rått er den beste formen! =)

 

Det virker ikke som at du sliter med kaloriene (iallefall ikke i den form at du ikke får nok) At du må bestemme deg for, er om du vil bli stor eller definert også gjøre dette først.

 

Skal du bli stor, må du spise masse. Da må du ha lposjoner med mye proteiner og kalorier (eks kylling og ris). Skal du bli deffinert, må du spise mindre. Da er kjøtt og grønnsaker best (unngå ris, poteter, fete sauser)

 

Ang når du skal spise, så gjør du det når du er sulten. Men pass på at måltidene dine er små, og hvis du er fremdeles sulten 1 time etter mat. Spiser du mer. Du må også passe på at du faktisk er sulten og ikke kunne blitt mett av et glass vann eller pose nøtter.

Lenke til kommentar

Kokt/stekt er best fordi kroppen da kan utnytte ein større andel av proteina i egga.

 

TS: Med skeivtrent meiner at det utifrå talla du har oppgitt er du nesten like sterk i benkpress som du er i markløft, du burde kunne ta oppimot dobbelt så mykje i markløft. Fortsetter du slik vil du få dårleg kroppsholdning.

 

Mykje brød i kosthaldet ditt, bytt det gjerne ut med måltid som inneheld meir protein, f.eks. kjøt, fisk, fugl, egg osv.

Lenke til kommentar
Kokt/stekt er best fordi kroppen da kan utnytte ein større andel av proteina i egga.

 

TS: Med skeivtrent meiner at det utifrå talla du har oppgitt er du nesten like sterk i benkpress som du er i markløft, du burde kunne ta oppimot dobbelt så mykje i markløft. Fortsetter du slik vil du få dårleg kroppsholdning.

 

Mykje brød i kosthaldet ditt, bytt det gjerne ut med måltid som inneheld meir protein, f.eks. kjøt, fisk, fugl, egg osv.

 

 

Når du sier dårlig kroppsholdning hva mener du da? Er det noe farlig?

Tok Benk og Mark max i dag, blei jo ikke helt 100% max men så mye jeg klarte den dagen og da blei det 75kg benk 125g mark (1 repp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...