Gå til innhold

XE3 sluttet å virke!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lå i senga igår og surfet på min HP OmniBook XE3, så skulle jeg starte ei avi-fil da hele maskinen låste seg. (Kjører Windows XP).

Jeg slo derfor av maskinen (direkte). Etter dette fikk jeg ikke start på den. Dvs. jeg skrudde den på, vifta starter, cdrommen søker etter cd'en, vifta stopper opp, og ingenting skjer. Skjermen er svart. Men lysene indikerer at maskinen er på. Selv om at det er ingen aktivitet på disken.

Jeg tok ut strømmen og batteriet satt inn igjen, men til ingen nytte. Så tok jeg det ut igjen og lot den stå til morgenen. DA fikk jeg start!

Så satte jeg den i hibernate (dvalemodus) og dro på skolen.

Kom dit og maskinen var like død som den var kvelden før. Og slik har den vært.. Har latt den ligge slik den gjorde over natten, til ingen nytte.

 

Hva har skjedd!!?? Jeg skjønner ingenting og begynner å få en smule panikk da min nynorsk-stil er lokalisert på denne maskinen som må være inne senest førstkommende tirsdag!

Noen kloke hoder der ute? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, kan virke som om maskinen din går varm. Hadde samme problemet på min stasjonære (noen vifter hadde sluttet å gå). Maskinen begynte å surre og gå, men ingenting vistes på skjermen. Lot PCen stå av en stund og så fungerte den igjen da temperaturen kom ned til riktig temp. Kan virke som om det er problemet hos deg også, siden du fikk start på den etter hvile. Sjekk at viftene går som de skal, ikke noe støv som tetter til eller noe. Kanskje det hjelper, såfremt det ikke er for seint.

Lenke til kommentar

Hmm. Har tenkt litt nå.

Er det når maskinen skal laste Windows at den låser seg? Eller er det før det? Fortsett å prøve å få ut filene dine fra Hdd og over på en sikker plass. Deretter kan du kanskje prøve å starte fra Windows cd'en og kjøre repair (eller nyinstallering). Dette er forutsatt at maskina låser seg etter forsøk på å boote.

Hvis ikke så fortsett med ringe-klage-garanti saken din. :)

 

Beklager tidligere tilfeller av useriøsitet. :oops: Er slettet nå...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...