Gå til innhold

*Haster* Pc restarter etter bytte av HK


axl

Anbefalte innlegg

Har byttet HK til et abit NF-7 2.0

Problemet er at maskinen restarter akkurat når windows skal lastes(etter at alle "dos" menyene er ferdige.

Testet å boote fra cd, men den restartet da også.

Har også installert en SLK900 kjøler.

Cpu er xp1800+(polomino)

1gb 2100ddr ram

cpu er på 34c idle i bios

1.75V

 

*har testet ulike hastigheter

*ram hastigheter

*montert alt på nytt

 

Noen som har noen meninger om hva jeg bør teste?

Evnt noen som har opplevd dette?

 

Har knotet men F"#"#¤"# i 10 timer nå.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå klarte jeg å kutte strømmen mens bios oppdaterte seg...

 

Får bare no signal på skjermen

 

Arti :woot:

 

Så en gang her på forumet en som beskrev hvordan man kunne redde en ødelagt bios. Du kan jo prøve å søke.

 

Hvis du ikke har prøvd å gjøre det allerede, så kan du jo prøve å resette CMOS.

 

Hvis ikke er det eneste alternativet ny BIOS brikke.

 

Artig!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har du formatert og reinstallert windows etter at du byttet hovedkort?

 

Det er iallfall en meget stor fordel. Prøvde å ikke reinnstalere WinXp etter å ha satt inn nytt hk. Dette uten hell.

Nei du MÅ formatere. Har aldri fått en stabil pc uten å slette alt på disken etter ett hovedkort bytte, så eg sier du må formatere.

Lenke til kommentar

Dette skjedde med meg også. Hadde drevet å rotet litt med kortet for å få maskinen opp å gå. Så lot jeg bare den laste inn i windows. Jeg visste at jeg måtte reiinstalere win, men bare for morro skyld. Resultat: restart.

Så det er bare å legge inn Win igjen.. Så skal alt være igjorden.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet. Jeg hadde heldigvis delt hd'en opp i flere partisjoner slik at det kun var partisjonen med windows og softwaren på som måtte formateres, den må formateres... Jeg prøvde å reinstallere to ganger, funket ikke. Jeg kunne ikke kjønne hva som var gale.

Lenke til kommentar

Hmmm, høres ut som samme "problemet" som jeg hadde... først, hvilken ram har du... greit, uansett hvilken ram, sett den til 133.... jeg har NF7-S v.2.0, og det setter fsb til 400 som default... jeg leste du hadde satt ned dette, men uansett, det høres for mye ut som samme problemet som jeg hadde... Hos meg var problemet at jeg har noen gamle twinmos 2700 brikker som ikke takler så veldig mye overklokking, så jeg kom aldri lenger enn til at jeg skulle kopiere filer til hdd under innstallering av os... Kanskje dette kan hjelpe deg litt på vei, jeg brukte noen timer på å finne ut av det og var litt "pissed", men heldigvis fant jeg ut av det... Må vel legge til historien at jeg alt hadde sendt tilbake ett hk fordi det ikke funket... :evil:

 

 

Ok, så nå at du hadde fått pc-specsen i signaturen... 2100 ram.. Du har selvsagt prøvd med bare en rambrikke, og satt den til 100... Det er noe med rammen ihvertfall, det er jeg ganske så sikker på...

Lenke til kommentar

nå har jeg smekka inn det gamle hk og alt funker flott igjen.

 

Første gang jeg hadde feilen testa jeg å boote fra xp cd og installere på nytt. Den kjørte en stund, men så restarta den igjen etter den første restarten i installeringa tror jeg.

 

Må ha pc'en på nett til over neste helg, skal teste ut litt mer da.

 

Det som er litt snodig er jo at folket på komplett heller ikke fikk hk til å starte opp når de testa det :shrug:

 

Hvis et hadde vært noe problem med ram/formatering e.l hadde det jo sikkert funka hos dem.

 

Er det noe problem med skjermkort/agp porten, siden den stopper på amdagp.sys?

Lenke til kommentar
Har du formatert og reinstallert windows etter at du byttet hovedkort?

 

Det er iallfall en meget stor fordel. Prøvde å ikke reinnstalere WinXp etter å ha satt inn nytt hk. Dette uten hell.

Nei du MÅ formatere. Har aldri fått en stabil pc uten å slette alt på disken etter ett hovedkort bytte, så eg sier du må formatere.

Nåja.. må og må du... Dette er, skal vi se, 3. gang jeg bytter mellom KT7 og NF7-S, samme problemet med at den henger/restarter før den loader windows. Det er bare reinnstalere windows det så fungere alt som bare det. Ingen stabilitets problemer at all og heller ingen konflikter.

Lenke til kommentar

der funka det gitt :)

 

Hjalp å formatere.

 

Har testa å klokke litt oxo.

 

Kommet meg til 190x11 nå, på 195 fsb får jeg problemer.

samme med X12, så safer på denne hastigheten litt.

Har satt inn twinmos 3200 ram.

Kjører 1.75V for øyeblikket.

den viser ca 40C i bios

 

Er det bare å guffe opp til f.eks 1.85?

Skal jeg sette ram "by SPD" mens jeg klokker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...