Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Annen ruter enn NGT ruter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Draytek 2600(tror det er det den heter) funker helt glimrende på NGT sine linjer,uten å bruke NGT sitt eget modem/router.Vi tester dem ut på jobben,snart klare til salg

 

 

da tar det kort tid før ngt ringer dere. NGT overvåker nemelig routerne, de ringte en dag når linjen hadde vært frakoblet en god stund å lurte på om det var noe galt eller om routeren var i orden siden de ikke fikk kontakt med dem.

 

Men jeg ser ikke helt poenget med å bruke en anen router når man har en fra ngt som man får uansett, funker bra gjør den og...

Lenke til kommentar
Draytek 2600(tror det er det den heter) funker helt glimrende på NGT sine linjer,uten å bruke NGT sitt eget modem/router.Vi tester dem ut på jobben,snart klare til salg

 

Men er det noen fordeler ved å bruke en Draytek 2600 i stedet for NGT's egen ruter? Man får ikke noen maskin bak ruteren til å få offisiell IP uten at NGT støtter det uansett, så fremt man man ikke kjøper et subnet. Konfigurasjon og funksjonalitet er en annen sak, men det hadde ikke vært nok for å få meg til å kjøpe ny ruter.

Lenke til kommentar

Har lurt på det samme. har en SMC barricade fra før. Den har printserver innebygd, er god på VPN og har et superenkelt web-grensensitt for conf'ing. Kunne godt tenkt meg å bruke den når jeg nå hopper over på NGT. Kikket på en Netopia hos en komis. Fikk litt sånn 80-tallsfølelse.

Lenke til kommentar
Du slipper å bruke NGT sin router og en bredbåndsrouter i tillegg.Et ledd mindre. Og fullt lovlig,vi er i kontakt med NGT.

 

men det er jo det som er poenget med at ngt leverer router... :roll:

 

det blir jo ikke noe mindre antall ledd siden man må ha en router uansett....

Lenke til kommentar
bare undres, går dette an:

 

linje fra ngt --> cisco 677i -->switch-->annen router --> switch  

 

for å få et eget undernett på feks 10.0.1.0

 

Linje fra ngt --> cisco ---> forwarde ALT til linux box --> switch = hva du vil :)

 

ja det vet jeg er en mulighet, men jeg lurte på om det er mulig på den måten jeg beskrev over. tanken da er at man har en switch etter cisco'en hvor det er koblet på en eller flere maskiner som da får automatisk addresse 10.0.0.x , men så ville jeg bruke en av disse addressene til en annen router for å lage et eget undernett.

Lenke til kommentar
Du slipper å bruke NGT sin router og en bredbåndsrouter i tillegg.Et ledd mindre. Og fullt lovlig,vi er i kontakt med NGT.

 

men det er jo det som er poenget med at ngt leverer router... :roll:

 

det blir jo ikke noe mindre antall ledd siden man må ha en router uansett....

 

Det er akkurat det som er poenget:1 ledd mindre(det sitter selvfølgelig 4 port switch i Draytek routern)

Lenke til kommentar
Du slipper å bruke NGT sin router og en bredbåndsrouter i tillegg.Et ledd mindre. Og fullt lovlig,vi er i kontakt med NGT.

 

men det er jo det som er poenget med at ngt leverer router... :roll:

 

det blir jo ikke noe mindre antall ledd siden man må ha en router uansett....

 

Det er akkurat det som er poenget:1 ledd mindre(det sitter selvfølgelig 4 port switch i Draytek routern)

 

ok, da skal jeg være enig.... :D

(glemte å sjekke hvilken router dere snakka om....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...