Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport III (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg ser at alle bildene er det ikke dere selv som har tatt men fått levert av turn10? Har dere fått forbudt mot å ta ekte ingame bilder eller latskap?
Ingen av delene. Den rimeligste løsningen for å ta HD-bilder av Xbox 360- og PS3-spill koster et femsifret beløp, og det er ofte forklaringen. Vi skulle gjerne tatt våre egne bilder av samtlige konsollspill vi anmelder, men utstyret er rett og slett for dyrt.

 

Vi kan jo begynne å håpe på at Microsoft og Sony sponser oss med noen debug-enheter, men jeg lurer på om jeg ikke skal begynne å tippe Lotto isteden. :p

 

Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg har lest.

Dere er via Edda media ett organ for testing av SPILL. Dvs. at dere har rett til å publisere bilder dere selv har tatt av spillet uten kostnad.

For å sette dette i perspektiv kan jeg starte en blogg å teste spill å legge ut screenshots, UTEN å betale en dritt.

Så kommer vi til det dere vil kalle ett poeng med tanke på screenshots i HD...kjøp et kompakt digitalkamera til 900kr, ta bilder å legg de ut! Er ikke vankeligere, sånn dette fremstår er det vanskelig å vite om dere faktisk HAR testet spillet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er jo gøy for 360 gutta å endelig få ett skikkelig bilspill :)

 

Haha, jo takk for omtanken! Forza 2 var jo for eksempel et utrolig dårlig spill. Ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Godt at man kjenner noen med Playstation, så man kan stikke bort og prøve demoen av et skikkelig bilspill, som er vel verdt pengene. ;)

 

Skjønner frustrasjonen din, Forza 2 var elendig. Men jeg er PS3 mann og har prøvd Forza Motorsport 3, jeg kan si deg en ting, det er langt bedre enn 2a. Det banker på døra til Gran Turismo men ikke mer, men likevell, sitter du på en 360 og er bil fanatiker er dette ett must (eventuelt kan du selge 360n, kjøpe en PS3 og glede deg ihjel til GT5 som kommer til å knuse dette til småbiter).

Lenke til kommentar

Forza 2 var et kjempespill, synes nå jeg da. GT er også et godt spill, men jeg vet ikke om jeg er med på tankegangen om at det banker Forza. Selv om det burde, med så lang utviklingstid. :p

 

Forøvrig var vel kostnaden med å få tatt egne bilder forbundet med utstyr man må ha for å ta det rett fra konsollen, og ikke en form for royalties.

Lenke til kommentar

Hahaha.

 

Men er jo gøy for 360 gutta å endelig få ett skikkelig bilspill :)

 

Haha, jo takk for omtanken! Forza 2 var jo for eksempel et utrolig dårlig spill. Ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Godt at man kjenner noen med Playstation, så man kan stikke bort og prøve demoen av et skikkelig bilspill, som er vel verdt pengene. ;)

 

Skjønner frustrasjonen din, Forza 2 var elendig. Men jeg er PS3 mann og har prøvd Forza Motorsport 3, jeg kan si deg en ting, det er langt bedre enn 2a. Det banker på døra til Gran Turismo men ikke mer, men likevell, sitter du på en 360 og er bil fanatiker er dette ett must (eventuelt kan du selge 360n, kjøpe en PS3 og glede deg ihjel til GT5 som kommer til å knuse dette til småbiter).

 

Hahaha.

Lenke til kommentar

Forza 2 elendig? akkurat ja...

 

for all del, jeg har noen hundre timer med GT 3 og 4, men Forza 2 er på samme nivå. faktisk synes jeg at F2 er hakket bedre.

 

Forza 3 er også knallbra. men jeg er enig i at story modusen, eller season som de kaller det, ikke er helt optimalt denne gangen. jeg synes det er uaoversiktlig og jeg får en følelse av å gå glipp av løp selv om jeg kan gå tilbake å kjøre alle løpa. der var F2 bedre.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg har lest.

Dere er via Edda media ett organ for testing av SPILL. Dvs. at dere har rett til å publisere bilder dere selv har tatt av spillet uten kostnad.

For å sette dette i perspektiv kan jeg starte en blogg å teste spill å legge ut screenshots, UTEN å betale en dritt.

Så kommer vi til det dere vil kalle ett poeng med tanke på screenshots i HD...kjøp et kompakt digitalkamera til 900kr, ta bilder å legg de ut! Er ikke vankeligere, sånn dette fremstår er det vanskelig å vite om dere faktisk HAR testet spillet i det hele tatt.

 

Jeg tror ikke det er snakk om rettigheter til screenshots, men utstyret for å faktisk ta ingame screenshots i god kvalitet.

 

Å ta bilde av TV-skjermen er så amatørmessig at Spillverket ville tapt lesere på det.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg har lest.

Dere er via Edda media ett organ for testing av SPILL. Dvs. at dere har rett til å publisere bilder dere selv har tatt av spillet uten kostnad.

For å sette dette i perspektiv kan jeg starte en blogg å teste spill å legge ut screenshots, UTEN å betale en dritt.

Så kommer vi til det dere vil kalle ett poeng med tanke på screenshots i HD...kjøp et kompakt digitalkamera til 900kr, ta bilder å legg de ut! Er ikke vankeligere, sånn dette fremstår er det vanskelig å vite om dere faktisk HAR testet spillet i det hele tatt.

 

Jeg tror ikke det er snakk om rettigheter til screenshots, men utstyret for å faktisk ta ingame screenshots i god kvalitet.

 

Å ta bilde av TV-skjermen er så amatørmessig at Spillverket ville tapt lesere på det.

 

Skjønner :) da blir ting litt annerledes.

Lenke til kommentar
Men er jo gøy for 360 gutta å endelig få ett skikkelig bilspill :)

 

Haha, jo takk for omtanken! Forza 2 var jo for eksempel et utrolig dårlig spill. Ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Godt at man kjenner noen med Playstation, så man kan stikke bort og prøve demoen av et skikkelig bilspill, som er vel verdt pengene. ;)

 

Skjønner frustrasjonen din, Forza 2 var elendig. Men jeg er PS3 mann og har prøvd Forza Motorsport 3, jeg kan si deg en ting, det er langt bedre enn 2a. Det banker på døra til Gran Turismo men ikke mer, men likevell, sitter du på en 360 og er bil fanatiker er dette ett must (eventuelt kan du selge 360n, kjøpe en PS3 og glede deg ihjel til GT5 som kommer til å knuse dette til småbiter).

 

Kanskje ikke så rart PS3 selger så mye bedre enn 360 når dette er holdningen til 90% av nordmenn.

Lenke til kommentar
Men er jo gøy for 360 gutta å endelig få ett skikkelig bilspill :)

 

Haha, jo takk for omtanken! Forza 2 var jo for eksempel et utrolig dårlig spill. Ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Godt at man kjenner noen med Playstation, så man kan stikke bort og prøve demoen av et skikkelig bilspill, som er vel verdt pengene. ;)

 

Skjønner frustrasjonen din, Forza 2 var elendig. Men jeg er PS3 mann og har prøvd Forza Motorsport 3, jeg kan si deg en ting, det er langt bedre enn 2a. Det banker på døra til Gran Turismo men ikke mer, men likevell, sitter du på en 360 og er bil fanatiker er dette ett must (eventuelt kan du selge 360n, kjøpe en PS3 og glede deg ihjel til GT5 som kommer til å knuse dette til småbiter).

 

Kanskje ikke så rart PS3 selger så mye bedre enn 360 når dette er holdningen til 90% av nordmenn.

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar
[...] (eventuelt kan du selge 360n, kjøpe en PS3 og glede deg ihjel til GT5 som kommer til å knuse dette til småbiter) [...]

Vet nå ikke helt om det. Jeg satt igjen med mye av samme inntrykk som denne anmelderen da jeg testet Forza 3 på Tokyo Game Show for en måned siden, og der fikk jeg også testet GT5. Etter min erfaring byr Forza 3 på mye mer kjøreglede og autentisitet enn GT5. GT5 fremsto mer som enda mer drøvtygg av det samme vi har sett i tidligere utgivelser. Hvis du virkelig liker å kjøre bil, og da mener jeg ikke bare på data/tv-spill, så kommer du til å like Forza bedre tror jeg.

Endret av Irgendwer
Lenke til kommentar

Er det ikke litt rart at du skriver at karrieremodusen er det dårligste, og er uten mål og mening, utenom fetere lommebok og flere biler. But wait, var ikke det samme saken som med Gran Turismo til psp? Og hvor den delen av spillet ble slaktet. Likevel klarer Forza 3 å få 10/10. Da BØR alt det andre være perfekt.

Lenke til kommentar
Men er jo gøy for 360 gutta å endelig få ett skikkelig bilspill :)

 

Haha, jo takk for omtanken! Forza 2 var jo for eksempel et utrolig dårlig spill. Ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Godt at man kjenner noen med Playstation, så man kan stikke bort og prøve demoen av et skikkelig bilspill, som er vel verdt pengene. ;)

 

Jeg vil ha litt av det du skyter opp i armene. Gran Turismo har ikke vært bra siden treern, og alle som mener noe annet er desillusjonerte fanboys.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt rart at du skriver at karrieremodusen er det dårligste, og er uten mål og mening, utenom fetere lommebok og flere biler. But wait, var ikke det samme saken som med Gran Turismo til psp? Og hvor den delen av spillet ble slaktet. Likevel klarer Forza 3 å få 10/10. Da BØR alt det andre være perfekt.

 

Regner med du sikter til meg her. Jeg har dessverre ikke prøvd GT til PSP, så hvordan de to stiller opp mot hverandre vet jeg ikke. Forøvrig var det ikke jeg, men Tryggve Sollid som sto for den anmeldelsen :)

 

Hva karrieremodusen angår, siterer jeg anmeldelsen:

 

"Selv om det riktignok er spillets svakeste punkt, er karrieremodusen langt fra dårlig"

samt

"Spillet byr dog ikke på så veldig mye motivasjon for å fortsette kjøringen, annet enn ei feitere lommebok som tillater nye biler. Det, kombinert med opplåsing av nye baner er for undertegnede mer enn nok motivasjon for å fortsette."

 

Ergo vil jeg fram til som det som det også står i anmeldelsen: For meg, er karrieremodusen mer enn god nok. Jeg tar dog høyde for at enkelte kanskje finner den noe tynn, men ettersom Forza så tydelig, i mine øyner, sikter seg inn på de ekte bilnerdene tror jeg for de det holder i massevis.

 

Håper det var en grei forklaring :)

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg har lest.

Dere er via Edda media ett organ for testing av SPILL. Dvs. at dere har rett til å publisere bilder dere selv har tatt av spillet uten kostnad.

For å sette dette i perspektiv kan jeg starte en blogg å teste spill å legge ut screenshots, UTEN å betale en dritt.

Så kommer vi til det dere vil kalle ett poeng med tanke på screenshots i HD...kjøp et kompakt digitalkamera til 900kr, ta bilder å legg de ut! Er ikke vankeligere, sånn dette fremstår er det vanskelig å vite om dere faktisk HAR testet spillet i det hele tatt.

 

Jeg tror ikke det er snakk om rettigheter til screenshots, men utstyret for å faktisk ta ingame screenshots i god kvalitet.

 

Å ta bilde av TV-skjermen er så amatørmessig at Spillverket ville tapt lesere på det.

 

Skjønner :) da blir ting litt annerledes.

 

det er da vel mulig å bruke en form for video-in enhet til å ta screenshots/videoer med?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...