Gå til innhold

Twinmos ddr-ram klokking..


Anbefalte innlegg

Har 1*512mb Twinmos PC2700 brikke.. På den står det: M.tec 02414 TTD760BF8E60B... Dette er CL2.5 brikke... Har klart å kjøre denne på 187*2=374Mhz med Cl2 og Ultra på innstillingene på hk.. Lurer på om dette er bra til å være denne brikka?? Hvor mye har dere klokka med sånne brikker?

 

 

Det står i aida 32 under spd: Highest cas latency 2.5(6.0ns @166mhz)

 

Er det noen som har tester av denne brikka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en 512mb TwinMos-brikke (pc-2700) og en Apacer (256mn, pc-2700) i maskinen (begge er cas 2.5). Kjører på agressive-settings, cas2, 2-3-3-6. Er det bra?

 

Hva er det 2x218mhz og sånn dere snakker om?

 

Vet ikke hvor bra det er før du sier hvor raskt du kjører de.

 

Når han sa 2x218 så menes det at man kjører ramen på 218 Mhz.. noe som blir effektivt 463 Mhz siden det er DDR ram.

Lenke til kommentar
Har en 512mb TwinMos-brikke (pc-2700) og en Apacer (256mn, pc-2700) i maskinen (begge er cas 2.5). Kjører på agressive-settings, cas2, 2-3-3-6. Er det bra?

 

Hva er det 2x218mhz og sånn dere snakker om?

 

Vet ikke hvor bra det er før du sier hvor raskt du kjører de.

 

Når han sa 2x218 så menes det at man kjører ramen på 218 Mhz.. noe som blir effektivt 463 Mhz siden det er DDR ram.

 

Ehm... hvordan stiller jeg hvor raskt de skal gå? Er ganske n00b på dette med overklokking... eneste jeg vet er at brikkene går på 333mhz (som er standard for pc-2700-brikkene), men det var vel kanskje ikke denne mhz'n som skal nevnes her?

Lenke til kommentar

Ehm... hvordan stiller jeg hvor raskt de skal gå? Er ganske n00b på dette med overklokking... eneste jeg vet er at brikkene går på 333mhz (som er standard for pc-2700-brikkene), men det var vel kanskje ikke denne mhz'n som skal nevnes her?

 

Jepp.. det var den "mhz´n" som skulle nevnes her. Det er egetlig samme om du sier 333 eller 166, for de fleste skjønner det uansett ;)

 

Hastigheten stiller du i bios.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg hører stadig snakk om overklokking av ram, men hvordan i huleste gjør man det? ;) Eneste jeg har funnet som kan stilles på er Cas instillinger.. Hvor stiller man hastigheten? Har et asus a7v8x hovedkort og 2x 512mb pc2100 twinmos brikker, samt jfr. i går nyeste bios versjon..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hmm, jeg hører stadig snakk om overklokking av ram, men hvordan i huleste gjør man det? ;)  Eneste jeg har funnet som kan stilles på er Cas instillinger..  Hvor stiller man hastigheten? Har et asus a7v8x hovedkort og 2x 512mb pc2100 twinmos brikker, samt jfr. i går nyeste bios versjon..

 

Mvh

Du går inn i BIOS så frequency/voltage--->CPU/DRAM Frequency Ratio(den står på By SPD) den stiller du på...vet ikke om det er det samme som på mitt kort men jeg tror du har noe som heter CPU/DRAM Frequency Ratio eller noe lignende...så trykker du på enter og velger 1:1 eller 3:3 osv osv...
Lenke til kommentar
den er kjip gef..
Jepp! prøvde også for noen dager siden å kjøre maskinen fra 2.53GHz til 2.81 med 1.55V og ramen på 178MHz(det er en 400MHz brikke, men hk takler ikke så høy hastighet på ramen) CL2 TURBO...fikk bluescreen etter en dag, reeboota og derretter har jeg kjørt på vanlig hastighet :( har så lyst til å oc så mye at et kribler i hodet...men jeg trenger bedre hk, noe som er på vei etter sommeren ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...