Gå til innhold

Ripping av Dvd..


Anbefalte innlegg

skal rippe en dvd som tar ca 7 GB.. tar man bort alt utenom Filmen så er man allikevel over 5 som er for mye på en cd.. Gikk inn på Re-encode i dvd Shrink og der kunne man Redusere kvaliteten og også størrelsen på filmen.. når eg kom ned i den størrelsen eg måtte ha var det en reduksjon på ca 30%.. Vil det bli stort utslag på filmen? i forhold til orginal dvden?

 

 

btw.. noen med Serial til dvd2one? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du rippe filmer over 4.3gb vil jeg brukt følgende programvare: (som jeg har brukt på flere hundre filmer uten noen form for tap av bilde(etter min mening)).

 

DVD Decrypter: Få vob filene inn på maskina (rippe)

 

DVD2ONE : Fjerne unødvendige menyer, språk, samt subtitles.. (Trenger da ærlig talt ikke filmen dubba til flere språk og med masse teite subtitles..)

I dette programmet setter du også opp hvor mye den ferdige filen skal ta.. så den fjerner først menyer,språk og subs.. som tar endel plass, og den komprimerer etterpå så filmen akkurat får plass på en plate..

 

Gear : Beste brenneprogget:)

 

Resultat: Geniale kopier som jeg ikke klarer å se forskjell på den orginale og den kopierte på min tv til 20k. (ikke det at det er så dyr tv, men bildet er skarpt og jeg er fornøyd)

Lenke til kommentar
Hvilke prog bruker man for å Dele en Dvd i 2? skal ta en sikkerthets kopi av en film, men filmen er på over 5 GB.. har rippa den med Dvd shrink..

 

btw.. noen med serial til dvd2one? :)

 

Du kan bruke dvdxcopy, eller som jeg foretrekker: dvd2one.

Med dvdxcopy blir backup`en på 2 skiver, men da med bonus materiale osv...

Trenger du ikke alt dill dall som ligger på plata, gå for dvd2one.

 

Et lite tips... ville fjernet den siste anmodningen din om serial...

Lenke til kommentar

 

Du kan bruke dvdxcopy, eller som jeg foretrekker: dvd2one.

Med dvdxcopy blir backup`en på 2 skiver, men da med bonus materiale osv...

Trenger du ikke alt dill dall som ligger på plata, gå for dvd2one.

 

 

Lasta ned en Trial med dvd2one, men der funka det kun å Rippe 30 min.. kor kan man laste ned dvdxcopy som funker skikkelig? :)

Lenke til kommentar

 

Du kan bruke dvdxcopy, eller som jeg foretrekker: dvd2one.

Med dvdxcopy blir backup`en på 2 skiver, men da med bonus materiale osv...

Trenger du ikke alt dill dall som ligger på plata, gå for dvd2one.

 

 

Lasta ned en Trial med dvd2one, men der funka det kun å Rippe 30 min.. kor kan man laste ned dvdxcopy som funker skikkelig? :)

 

Den må nok kjøpes til en forholdsvis dyr penge. I mange (de fleste?) tilfeller er det helt bortkastet å bruke to skiver. De fleste filmer på 2 - 2 1/2 time kan fint komprimeres ned på en vanlig 4,7 gb. Det å fjerne subtitles vil ikke bedre kvaliteten på filmen nevneverdig, men kutter du ut lydspor, vil du i mange tilfeller merke kvalitetsforskjell. Kjører selv konsekvent med 6 kanaler og kutter ut 2 kanaler. Hvis DVD'en ikke inneholder Special Features som jeg "må" ha med, synes jeg det er like greit å kutte det ut. Kult at filmen starter opp med en gang uten alt for mye dill dall.

 

Konklusjon: De to viktigste programmene er DVD Decrypter og DVD2one.

Lenke til kommentar
Hva med å bruke DVD2SVCD? Den ripper DVD filmen, og gjør den om til SVCD. Da programmet er ferdig med å rippe og konvertere så sitter du igjen med et par image filer som du brenner ut på cd. Og så har du en god kopi av dvd filmen som du kan se i dvd spillern.

 

og dette tar kor mange timer? :) og kan man legge inn tekst? Stor forskjell i kvalitet?

Lenke til kommentar

oki.. då kopierer eg heller fra dvd til dvd som tar ca 40 min pr dvd, men noen som har et bra, Raskt og Gratis program man kan bruke til å dele en dvd film i 2 med? og må man gjøre dette før eller etter man ripper dvd´en til Hd´en?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...