Gå til innhold

ASUS A7N8X DELUXE! SKJERMKORT PROBLEMER!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjer nøyaktig beskrivelse på hva som skjer og når det skjer og en hypotese hvis det er mulig ønskes

 

Mvh. AdminC

OK: Når jeg skrur på pcen og skal legge inn xp, kommer jeg til rett før du skal trykke på enter for å begynne installasjon. Etter det blir det bare blue screen.... :cry:

Jeg tror det kan ha noe med skjermkortet å gjøre... (et utslitt geforce2 mx100/200 :( )

Lenke til kommentar
Hva skjer nøyaktig beskrivelse på hva som skjer og når det skjer og en hypotese hvis det er mulig ønskes

 

Mvh. AdminC

OK: Når jeg skrur på pcen og skal legge inn xp, kommer jeg til rett før du skal trykke på enter for å begynne installasjon. Etter det blir det bare blue screen.... :cry:

Jeg tror det kan ha noe med skjermkortet å gjøre... (et utslitt geforce2 mx100/200 :( )

 

Tviler på at det har noe med skjermkortet å gjøre. Det kjører bare i standard VGA oppløsning under windows installasjonen. Alle skjermkort skal takle det. Hva står det på Blue Screen'en?

Lenke til kommentar

Tviler på at det har noe med skjermkortet å gjøre. Det kjører bare i standard VGA oppløsning under windows installasjonen. Alle skjermkort skal takle det. Hva står det på Blue Screen'en?

At det oppstår et problem, og at windows avbryter instalasjonen for ikke å skade noe hardware

Lenke til kommentar

Ta alt fra hverandre og monter alt på nytt igjen, dytt til litt ekstra. (men ikke så hardt at du lager usammensettbart puslespill).

 

Sjekk at cpu vifta er riktig montert, hvilken rev. er hovedkortet?

 

Har du en eller flere rambrikker? Hva slags ram brikker? kommer du inn i BIOS?

 

wheew.. puste litt..

 

Hva slags strømforsyning? spenning osv. Gi mest mulig info om Hardware. Har du et pci lydkort sammen med onboard lydkort?

 

Doof

Lenke til kommentar

hadde same problemer med eit ASUS P4S8X kort, med blue screen under innstalasjonen av Windows XP.

Etter å ha konferert med kundeservice til mpx ei vekes tid oppdaget eg at asus hadde sluppet ein ny BIOS til kortet.

 

Etter den oppdateringen hadde eg ikkje problemer meir. Det var noe med v-core som var blitt oppdatert.

 

Så mitt råd er å sjekke om det er komt noen bios oppdateringer.

Lenke til kommentar

Med original bios, har dette hovedkortet problemer med usb 2.0 når usb tastatur er tilkoblet. Min låste seg alltid vedf "copying system files". Dette fiksa jeg enkelt med en usb->ps2 converter, men å disable usb 2.0 i biosen ville sikkert også funket greit. Nevner bare dette, for det kan jo være problemet ditt...

Lenke til kommentar
Huff.. hvorfor fabler dere om alt dette når han ikke engang har skrevet hva bluescreen sier? En bluescreen er ikke bare blå skjerm som kommer frem hver gang maskina kræsjer.. den kan ofte si hva som forårsaket kræsjet.

 

Kjære lille venn, du har nok ikkje drevet med data lenge. Ofte så er BLÅ SKJEJM ein BLÅ skjerm med kun blått på, skal du da KREVE at det står noke der når det ikkje gjer det? *duh* Men seff finnes det blåskjermer med kvit tekst på.

 

Og ja, det kan vere skjermkortet, prøv med onboard kortet og sjekk om det krasjer da også.

 

Ja, det skal vera onboard gfx der vel?

Lenke til kommentar
Huff.. hvorfor fabler dere om alt dette når han ikke engang har skrevet hva bluescreen sier? En bluescreen er ikke bare blå skjerm som kommer frem hver gang maskina kræsjer.. den kan ofte si hva som forårsaket kræsjet.

 

Kjære lille venn, du har nok ikkje drevet med data lenge. Ofte så er BLÅ SKJEJM ein BLÅ skjerm med kun blått på, skal du da KREVE at det står noke der når det ikkje gjer det? *duh* Men seff finnes det blåskjermer med kvit tekst på.

 

Og ja, det kan vere skjermkortet, prøv med onboard kortet og sjekk om det krasjer da også.

 

Ja, det skal vera onboard gfx der vel?

 

Huh? en blå skjerm uten noen som helst skrift?

Har man aldri sett.

Lenke til kommentar

Om det gamle skjermkortet ditt ikke støtter 1,5v AGP, så har du mulig problemet ditt der... Såvidt jeg vet støtter hovedkortet ditt bare AGP 4X og 8X. Mulig skjermkortet ditt bare støtter AGP 1X og 2X. Dvs 3,3v og kanskje 1,5v.

 

... Ellers så kan det være minnemodulen du har problemer med.

Lenke til kommentar
Om det gamle skjermkortet ditt ikke støtter 1,5v AGP, så har du mulig problemet ditt der... Såvidt jeg vet støtter hovedkortet ditt bare AGP 4X og 8X. Mulig skjermkortet ditt bare støtter AGP 1X og 2X. Dvs 3,3v og kanskje 1,5v.

 

Hvis det var tilfelle, så ville vel ikke PC'n starte opp og fått skjermbilde?

Lenke til kommentar
Huff.. hvorfor fabler dere om alt dette når han ikke engang har skrevet hva bluescreen sier? En bluescreen er ikke bare blå skjerm som kommer frem hver gang maskina kræsjer.. den kan ofte si hva som forårsaket kræsjet.

 

Kjære lille venn, du har nok ikkje drevet med data lenge. Ofte så er BLÅ SKJEJM ein BLÅ skjerm med kun blått på, skal du da KREVE at det står noke der når det ikkje gjer det? *duh* Men seff finnes det blåskjermer med kvit tekst på.

 

Og ja, det kan vere skjermkortet, prøv med onboard kortet og sjekk om det krasjer da også.

 

Ja, det skal vera onboard gfx der vel?

 

Huh? en blå skjerm uten noen som helst skrift?

Har man aldri sett.

 

...."Bluescreens" er sjelden, om aldri, forklarende og ja det eksisterer "bluescreens" uten skirft. Takk Gud(se. Linus og hans venner) for det altforklarende og bluescreen frie Linux.

Lenke til kommentar
Om det gamle skjermkortet ditt ikke støtter 1,5v AGP, så har du mulig problemet ditt der... Såvidt jeg vet støtter hovedkortet ditt bare AGP 4X og 8X. Mulig skjermkortet ditt bare støtter AGP 1X og 2X. Dvs 3,3v og kanskje 1,5v.

 

Hvis det var tilfelle, så ville vel ikke PC'n starte opp og fått skjermbilde?

 

...Jammen ikke helt sikker på det... Den går jo i VGA modus, fram til Windows begynner å lastes. Da kobler den over...

 

Vet jammen ikke....

Lenke til kommentar

Hadde lignenede problem med samme nesten samme hovedkort, måtte flashe bios. Sjekk at du har siste revisjon av bios.

 

Ellers er vanligvis denne typen tidlig feil under innstallasjon relatert til bus-speed ting.

 

Dvs, RAM, Dårlig kabling av harddisk/cdrom, eller lignende. Og ja, løse kort.

 

drbuggs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...