Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til å bli kvitt svetting under armene.


Reggy

Anbefalte innlegg

Har til tider problemer med svetting under armene.

 

Føler jeg prøvd mye deo e.l. , men ender ut på at Axe roll on deo er noe av det som funker best. Dette fordi denne tørker forholdsvis fort og så kjennes huden glatt. Føler jeg meg klissete av en deo er det som å å be om å svette enda mer.

 

En annen deo som kan funke tålig er DKNY deo stift. Denne er sånn hvit i seg og blir ikke klissete. (det hvite setter gjerne merker på tøyet.).

 

Men til tross for disse deo`er har jeg likevel perioder hvor jeg svetter.

 

Det er sjeldent at lukten blir sjenerende, men det er ubehagelig å bli våt under armene..

 

Noen som gode tips som funker??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slutt å beveg deg

God ide. Gjør det...

 

Har hørt denne aliminiumklorid skal funke veldig bra, men har også hørt at den svir endel ja. Kanskje spørs hvor følsom huden din er, men.

 

Kan godt være et forsøk verdt.

 

Men er det slik at det svir med en gang, el. hele tiden? Hvor lenge skal det brukes?

 

Finnes det noe annet lurt å gjøre?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Tråden er flyttet til en mer høvelig sted på forumet. :) Har prøvd aluminiumklorid slik det tipses om her, og det er utrolig effektivt. Fraråder å påføre produktet rett etter barbering, så la håret vokse i noen dager. Best resultat når produktet er i kontakt med huden; så har man jungel under armen vil det fungere særs dårlig. :)

 

Edit; må legge til at antiperspiranter fra apoteket uten parabener og parfyme er også gode. Hater produkter med ingredienser som tilgriser armen og lager kliss.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Hei,

 

Tråden er flyttet til en mer høvelig sted på forumet. :) Har prøvd aluminiumklorid slik det tipses om her, og det er utrolig effektivt. Fraråder å påføre produktet rett etter barbering, så la håret vokse i noen dager. Best resultat når produktet er i kontakt med huden; så har man jungel under armen vil det fungere særs dårlig. :)

 

Edit; må legge til at antiperspiranter fra apoteket uten parabener og parfyme er også gode. Hater produkter med ingredienser som tilgriser armen og lager kliss.

 

Høres bra ut. Men hvordan bruker man aluminiumklorid? Er det i stedet for deo en dag - el er det som nevnt tidligere f.eks. om natten.

 

Hvis det slik som svier og ikke gir seg med det - hvor lenge skal man ha det på for å ha noe effekt mon tro??

Lenke til kommentar

Svien er ikke langvarig og ikke smertefullt. Bruk det en til to ganger i uka slik nevnt. Den er så effektiv (etter min erfaring) at du rett og slett er tørr i armhulen etter påføring. Kan antageligvis kombineres med en ordinær deo, da etter at du har dusjet f.eks. dagen etter. :)

Lenke til kommentar
Kjemikertips: Aluminiumklorid er en relativt kraftig syre, derfor vil du nok måtte regne med at det svir litt når den trenger inn under huden. Av tilsvarende grunn er det viktig at huden er tørr før påføring.

 

OK, skjønner at noe svie må påregnes.

 

Men hvor lenge må man ha det på for at det skal gi noe effekt? (hvis det slik at man helst vil ta det av fortest mulig fordi det er plagsomt å ha på)...

 

Mener jeg fikk prøve noe for noen år siden som skulle påføres om kvelden. Husker at det svei så mye at til slutt måtte jeg stå opp igjen og vaske det av - fikk ikke sove med den greia på. Om det er samme stoffet vet jeg ikke.....

Lenke til kommentar
Du kan opere vekk svettekjertlene under armene :cry: om det igjen fører til ekstra mye fotsvette, det vet jeg ikke, men ut må den !! :D

 

Høres litt for omfattende ut, men samtidig deilig. Å konstant være tørr under armene måtte nesten være litt som en liten lottogevinst...

 

Men som du sier plutselig så skvetter svetten ut et annet sted...

 

Får man dekket slik operasjon - eller går det på kosemtisk greie som man må ta regningen selv på?

Lenke til kommentar
OK, skjønner at noe svie må påregnes.

 

Men hvor lenge må man ha det på for at det skal gi noe effekt? (hvis det slik at man helst vil ta det av fortest mulig fordi det er plagsomt å ha på)...

 

Mener jeg fikk prøve noe for noen år siden som skulle påføres om kvelden. Husker at det svei så mye at til slutt måtte jeg stå opp igjen og vaske det av - fikk ikke sove med den greia på. Om det er samme stoffet vet jeg ikke.....

 

Effekten kommer med en gang.

Lenke til kommentar
OK, skjønner at noe svie må påregnes.

 

Men hvor lenge må man ha det på for at det skal gi noe effekt? (hvis det slik at man helst vil ta det av fortest mulig fordi det er plagsomt å ha på)...

 

Mener jeg fikk prøve noe for noen år siden som skulle påføres om kvelden. Husker at det svei så mye at til slutt måtte jeg stå opp igjen og vaske det av - fikk ikke sove med den greia på. Om det er samme stoffet vet jeg ikke.....

 

Effekten kommer med en gang.

 

Flott!!

 

Da er det jo ikke så nøye hvor lenge man har det på...

Lenke til kommentar

Du tar på før du legger deg. Vasker det av når du står opp. Fungerer fjell!

 

Tar du det av igjen med en gang, så vil du ikke være svettefri særlig lenge. Etter en stund vil det ikke svi. Jeg pleide å ta på meg en stund før jeg skulle på voirs. Så jeg var sikker på at ringene ikke kom utover kvelden. :thumbup:

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Hvis du går inn på "les mer" på den siden det er linket til, står det når du skal påføre den, og hvor ofte:

 

  • Navn: Roll-on Aluminiumklorid 25 % NAF
  • Varenummer: 913931
     
  • Hvordan bruke produktet: Preparatet skal påføres helt tørr armhule om kvelden ved sengetid og avvaskes med såpe og vann den påfølgende morgen. Behandlingen kan gjentas hver kveld den første uken, senere er det tilstrekkelig med 1-2 behandlinger i uken. Ved bruk på hendene/føttene bør det brukes bomullshansker/sokker i virkningstiden. Linimentet kan virke etsende på nattøyet.
     
  • Hvem kan bruke produktet: Voksne
     
  • Ingredienser: Aluminiumkloridheksahydrat og vannfri etanol
     
  • Forsiktighetsregler: Linimentet kan virke etsende på nattøyet. Anbefales ikke til bruk i ansiktet.
     
  • Relatert informasjon: http://www.serviceproduksjon.no
     
  • Merkenavn: NAF

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Hvis du går inn på "les mer" på den siden det er linket til, står det når du skal påføre den, og hvor ofte:

 

  • Navn: Roll-on Aluminiumklorid 25 % NAF
  • Varenummer: 913931
     
  • Hvordan bruke produktet: Preparatet skal påføres helt tørr armhule om kvelden ved sengetid og avvaskes med såpe og vann den påfølgende morgen. Behandlingen kan gjentas hver kveld den første uken, senere er det tilstrekkelig med 1-2 behandlinger i uken. Ved bruk på hendene/føttene bør det brukes bomullshansker/sokker i virkningstiden. Linimentet kan virke etsende på nattøyet.
     
  • Hvem kan bruke produktet: Voksne
     
  • Ingredienser: Aluminiumkloridheksahydrat og vannfri etanol
     
  • Forsiktighetsregler: Linimentet kan virke etsende på nattøyet. Anbefales ikke til bruk i ansiktet.
     
  • Relatert informasjon: http://www.serviceproduksjon.no
     
  • Merkenavn: NAF

 

Joda, takk så den, men først etter en av mine seneste poster. Beklager!!

 

Men der stod at man egentlig bør ha det hele natten. Mens en her nå nettopp sa at det ville gi effekt umiddelbart - så det var jo greit for meg å få vite. Frykter at dette er noen greier jeg ikke klarer å ha på så lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...