Gå til innhold

ustabilt internett, trenger hjelp


Darksun

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en kamerat bor sammen og deler internett fra Get gjennom en AirLink 59300.

Han kommer på nett uten problemer, både med data og iPhone, alle vi har på besøk her, har heller ingen problemer med å komme på nett.

Jeg derimot...

 

Jeg har en "gammel" data som jeg har lagt inn ubuntu på (FTW btw) og den har ingen problemer med å komme seg på nett.

I tillegg har jeg en Compaq cq70 som har enorme nettproblemer.

Den har god kontakt med routeren, altså full signalstyrke og dataen min er NESTEN i samme rom som routeren, er en tynn tynn, gips vegg mellom meg og router pluss kanskje 2 meter.

 

Til tross for dette blir jeg til stadig kastet av nettverket, når jeg trykker diag. problemet i vista får jeg opp at routeren enten er utenfor rekkevidde aller så stemmer ikke innstillingen.

Jeg TROR alle innstillingene stemmer, har ikke funnet noen som ikke gjør det ennå.

 

De gangene jeg derimot får nett, altså de gangene routerene aksepterer meg, noen som er helt random ser det ut til, så sliter jeg med enormt lag på alt som har med internett å gjøre, en fem min sang i spotify tar gjerne 15-20min å laste, noe som dreper litt av gleden.

Når jeg prøver: ping www.vg.no får jeg enten 75% tap eller 100% tap aldri lavere.

Pc'en er relativt ny, jeg er første bruker og den har "alltid" vært sånn

 

Internett funker smertefritt på stort sett alle andre pc'er.

 

Er det noen som har noen tips? river meg i håret over dette

 

http://www.thorn.no/data/baerbar-pc/compaq...d-17-skarm.aspx

Tror det er denne pc'n, mulig litt feil modell, wifi kortet mitt er iallefall Atheros AR9825

OS er Vista Home edition

 

Takk for at du leste, beklager textwall'en

Endret av Darksun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle oppdateringer til OS og sjekket at det ikke ligger nyere drivere på supportsiden til Compaq?

 

Hei takk for det kjappe svaret.

 

Alle oppdateringer er der så vidt jeg vet, regner med at vista sjekker sånt selv, automatic updates er slått på.

Jeg har gått inn på device manager og sjekket alle drivere gjennom den, men ikke manuelt.

Lenke til kommentar

Tror dette er driverproblem. Du kan først prøve driver på Compaq sine sider som nevnt før.

 

Fungerer ikke det så kan du sjekke hvilken type wlankort du har ved å bruke SIW <a href="http://www.gtopala.com/siw-download.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.gtopala.com/siw-download.html</a>

Last så ned chipsetdriver (google etter driver) og legg inn manuelt. Får du beskjed om at det du har er nyere så slett nettverkskort og driver. Legg så til hardware på nytt.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...