Gå til innhold

Pressekroken - kafeen for mediafolk og media-interesserte


Dotten

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

La merke til at både vg og db hadde den saken på forsiden men uansett ikke en "nyhetssak" men heller en gla nyhet som egentlig passer inn bedre inn i ett lokalavis. Jeg vet ikke hvorfor de hadde saken der, mulig bandet er kjent, personlig hadde jeg aldri hørt om de før men f.eks om U2 kom på ett bryllup gratis så syns jeg det hadde vært en sak å melde om. Men altså fortsatt ikke en nyhet i så måte, men ikke nok at til at jeg bryr meg.

 

Er værre med alle saker om utroskap blant fotballspillere, senest idag om at Wayne Rooney hadde kjøpt seg en hore mens kona var gravid. /care (egentlig care om Man Utd men fungerte som ett eksempel)

Lenke til kommentar

Skuffet over journalisters manglende vilje til å svare på e-post, har et par henvendelser ute til VG og Dagbladet-folk. Er et par saker som er tenkt å skrives om på bloggen min, men kjipt om det ikke blir svar å få.

Jeg regner med du har tatt kontakt med journalistene for å få svar på spørsmål (eller lignende), og ikke for å be om tillatelse til å skrive om de aktuelle sakene på bloggen din, men måten du formulerte deg på fikk meg til å lure.

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over at nettaviser i større og større grad bruker engelske ord, når norske ord fungerer vel så godt. Om det er noen som stadig bidrar til at norsk langt på vei blir byttet ut med engelsk, er det disse.

 

Jeg har tatt vare på et par av de eksemplene som jeg har lagt størst merke til, selv om det er utallige tilfeller som gjentar seg gang på gang.

 

 

 

 

post-160412-1283771712,1557_thumb.jpg

 

post-160412-1283771730,297_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

 

Jeg regner med du har tatt kontakt med journalistene for å få svar på spørsmål (eller lignende), og ikke for å be om tillatelse til å skrive om de aktuelle sakene på bloggen din, men måten du formulerte deg på fikk meg til å lure.

 

Det er påpekt at det er aktuelt å blogge om. Jeg får vel heller ta kontakt med redaktøren :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For folk som ikke har satt seg så dypt inn i saken, undertegnede bla., kan noen vennligst forklare situasjonen rundt Treholt litt nærmere? Jeg har lest alt av sånn "Dette er Treholt-saken" osv, jeg har skjønt at det er snakk om plantet bevis, men hva er forklaringen til Treholt angående det at han har menget seg med eks-KGB-agenter og andre spioner fra andre land (dokumentert på bilder o.l) - er det normalt for en person i hans posisjon å gjøre?

 

Greit nok at kanskje pengebeviset er forfalsket, men han har da vitterlig menget seg med masse spesielle og tvilsomme personer, jeg har likevel aldri sett noen kommentarer rundt det fra Treholt selv.

 

Noen som vil hjelpe en fyr som er svært lite opplyst i denne saken?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hvordan vil egentlig DLD fungere med kildeanonymitet på nett? Journalister trenger jo ikke å oppgi kildene sine i rettsaker en gang, hva vil da skje om du tipser en nettavis om en viktig sak du ønsker å være anonym i, da kan staten i teorien se det?

Lenke til kommentar

Hvordan vil egentlig DLD fungere med kildeanonymitet på nett? Journalister trenger jo ikke å oppgi kildene sine i rettsaker en gang, hva vil da skje om du tipser en nettavis om en viktig sak du ønsker å være anonym i, da kan staten i teorien se det?

DLD har blitt brukt til dette i andre europeiske land som Polen, Tyskland og Nederland. Kan hende de har lavere terskel for utlevering av data, men synes dette er ett tydelig missbruk. Selv om Norge kanskje har høyere terskel for å hente ut data, ligger den der, og vi har vel ingen garanti for at den ikke missbrukes.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

VG kjører nok, som flere andre, flest-klikk-strategi. De kan hente ut og se hvilken stikkord som gir mye treff og formulerer og velger saker ut fra det. "Johaug" og "Northug", gjerne kombinert med ord som "lettkledd", "singel" osv.

 

De kan jo gjerne avkrefte dette, men det virker vanskelig å tro annet etter å ha analysert nettsidene deres.

 

Det var vel nettopp slike trender som i sin tid (50-tallet) gjorde at Kringkastinssjef Fostervold var imot markedsundersøkelser.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...