Gå til innhold

Pressekroken - kafeen for mediafolk og media-interesserte


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Nå er jeg virkelig lei at alle medier fokuserer så sterkt på denne Holmenkoll-saken, må da finnes viktigere ting å informere om?

 

Mulig jeg er litt gretten etter 3 dager på hytte, kun utstyrt med radio, men jeg har omtrent ikke hørt snakk om annet jo! Herregud!

Lenke til kommentar

Det blåser over, ikke noe å bekymre seg for.

 

Men jeg minnes Åsne Seierstad prate om da hun reiste utlands for å lage reportasjer, da hun reiste var Orderud-saken på sitt verste, med sokker og alt det der. Et par måneder etter kom hun tilbake, på SAS på vei til Oslo fikk hun endelig Aftenposten. Toppsaken på forsiden var orderudsokken...

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Ja, akkurat. Hvor mange interessante vinklinger og story'er er det mulig å få ut av en sak som dette?

 

Jeg pleier vanligvis ikke bli irritert over slikt, men det får da være grenser, det er skihopp det dreier seg om!

Lenke til kommentar

"Flest klikk" saker. Ikke bare medfører det idiotiske overskrifter for å lure klikk, men det er også slik at kvantitet styrer. Det er grunnen til at VG kjører stor sak om at "Se kjæresten til Northug gispe" og "Northugs ski flydd inn fra Oslo". Northug = klikk.

 

Det er en kreftsvulst i media og redaktører har ikke baller nok til å slå ned på det, virker som de omfavner det. Er som i underholdningsbransjen, skal man sikre klikk, skriv noe om The Dark Knight-oppfølger eller Avatar. Samme hva, gjerne dikt opp noe. Det gir klikk.

 

Vi får vel de avisene vi fortjener.

 

Men det er jo heldigvis mye bra der ute også. Men i mindre grad produsert av tradisjonelle medier, vi er kommet til et punkt hvor tv-selskaper kan lære av amatører på Youtube og avisene kan ta en titt på gode blogger.

 

Imens må eksempelvis vi her på forumet rydde opp alle de idiotisk tabloide emnetitlene som popper opp, inspirert av Dagbladet og VG. Resultatet er at en forumbruker på 16 skriver bedre overskrifter enn enn redaktør på 55. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det værste jeg har vært med på i den sammenhengen var VG som hadde en overskrift "Pillene holdt på å ta livet av meg" med vinterens store snakkis Nordthug. Dette var da en annen skiløper som het Pillene til etternavn, og som da hadde gått litt på i en liten del av løpet.

 

Trodde jeg skulle få oppleve narkoskandale, men endte opp med et råttent skiløp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...