Gå til innhold

Ny pc, kommentarer?


Anbefalte innlegg

ASUS P4G8X Deluxe Gold

Western Digital Caviar WD1200JB Special Edition 120 GB

Creative Sound Blaster Live! Digital Entertainment 5.1

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W

CNet Kort 10/100/1000 Mbps PCI 32/64-bit Gigabit NIC over copper

Corsair XMS3500 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB

 

:yes: Kommentarer eller? :yes:

Vil den råkke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg ASUS P4800 eller Abit IS7. Begge kortene har 800 Fsb, og finnes i versjon med GB-lan innebygd. Prisen er ikke så ulik det kortet du har satt opp. P4 med 800 Fsb koster 200 kr mer. Du trenger ikke ekstra nettverkskort (om du ikke skal dele internettoppkobling via denne pc-en). Velg også 2 stk 256 MB DDR-DIMM brikker (Corsair XMS3500 DDR-DIMM 256MB PC3200 32Meg x 8 ), og plasser de slik at du får utnytta de doble minnekanalene.

 

Flere av de nye kortene har også brukbare lydkretser med 5.1 eller 6.1 kanals lyd + digitale utganger. Så jeg er usikker på om du får særlig bedre lyd med det lydkortet du har satt opp.

 

Anbefaler også å kjøpe S-ATA harddisk - koster ca 200 kr ekstra, men du slipper kabler som tar opp all plass.

 

Ville også ha valgt et annet kabinett. Alternativer er f.eks. SkyHawk sine kabinett i 56xx serien (aluminium) med Enermax eller Chieftec strømforsyning. Blir ca 400 - 600 kroner mer

 

Og så trenger du skjermkort. Og med den spesifikasjonen på resten bør du gå for Radeon 9700 Pro (billigløsning Radeon 9500 Pro). Men skjermkortet du har burder fungere bra nok.

 

Velger du TwinMos minne (2 * 256, PC3200), kutter lydkortet og nettkortet (som du kanskje ikke trenger), så blir prisen omtrent den samme, men du har en PC som vil fungere med neste generasjon av Intel-prosessorer.

 

-----------------

:o PC-bruker siden 4MHz 8088 med 5 MB HD (da dette var state of art)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...