Gå til innhold

Trenger hjelp fra noen kyndige


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann med ektrem liten datakompetanse, men vil ha meg en ny Pc, den vil hovedsakelig bli brukt til digitale fotografier. Fant et tilbud i Vg som passer min prisklasse, men er denne verdt pengene?

 

SmartStation 651 Celeron

 

- Intel Celeron prosessor 2,0GHz

- 256MB RAM

- 30GB harddisk

- 52x CD-spiller

- Integrert AGP grafikk (4-64MB)

- ADI 5.1 surround lyd m/digital utgang

- 10/100 Ethernet nettverk

- 6xUSB 2.0

- Diskettstasjon

- Labtec mus og tastatur

- Creative SBS230 høyttalere

- NEC V721 17" Skjerm

- Windows XP Home m/Recovery

- 3 års garanti

 

Pris: 5320,-

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikkort som bruker Radeon brikken fra ATI har god 2d kvalitet. Du må nok regne med en 700 - 1000 kroner ekstra for et ok skjermkort.

 

Hvis du oppgir hvor mye du maks kunne tenke deg å bruke på en maskin vil det sikkert komme noen forslag på komplette maskiner som er bedre enn denne.

Lenke til kommentar

Denne PC'en synes jeg virker grei til ca. 7000 kroner.

 

Tundra Student PC - XP2000 / 256MB / 40GB / CD-RW / Win XP Home / 17" skjerm ubekreftet 6295,- fra PSdata.no. Den har et Gforece MX 440SE skjermkort, men burde holde mer en nok til visning av digitale fotografier.

Lenke til kommentar
INTEL CELERON SUGER RÆVA!!!!!!!

kjøp heller en kalkulator....Casio RULZ :woot:

 

Foreslår at du leser retningslinjene før en moderator kommer og SPARKER ræva di.

 

 

Retningslinjene my ¤¤&%%¤#"%

Regler er til for å tøyes (MATRIX) :woot:

Lenke til kommentar

knal: den slags kommentarer skal vi ikke ha her!

 

O_Stensrud: skal du jobbe mye med bilder, er det veldig greit å satse på en stor skjerm. Selv har jeg en 19" og en 17" LCD som jeg kjører i dual-oppsett. Når jeg jobber med bilder i Photoshop, er det utrolig kjekt å ha alt av verktøy på en skjerm, og bruke hele bildeflaten på den andre til jobbingen.

Parhelia er noe av det beste du kan få på 2D-ytelse, og til bildebehandling er det vel et av de beste kortene til en noenlunde "vettug" pris. Kortet har støtte for inntil 3 skjermer (3 17" med oppløsning 1024x768 for eksempel). Dog finnes det både bedre og rimeligere kort som fint klarer å kjøre 2 skjermer - men det kan du alltids kjøpe på et senere tidspunkt. Uansett vil jeg fraråde deg å gå for en såkalt "ferdigmaskin". Jeg tenker da på Dell, Compaq, IBM osv. Hvis du kjøper en maskin "i løsvekt", kan du få akkurat de komponentene du ønsker. Og du mister ingen garanti om du åpner den for å sette inn noe nytt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...