Gå til innhold

Problemer med filsystem (NTFS) på WD500KS


Rage

Anbefalte innlegg

Jeg har en disk som etter et strømbrudd i sommer ikke er helt seg selv.

Den fungerte greit en ukes tid, men etterhvert ble den mer og mer vanskelig å ha med å gjøre før jeg tilslutt tok den ut av maskinen.

 

Er ikke så farlig med disken, men skulle gjerne hatt ut dataene. Hadde en backup, men denne disken tryna tidligere i år, ergo ingen backup.

 

Windows ser disken både i Windows Explorer og under "Disk management", sier den er OK og jeg får opp størrelsen korrekt. Hvis jeg prøver "utforsk" så får jeg beskjed om at disken ikke er formatert.

 

Har brukt testdisk (reddet dataene på disk nr2 som ble rar etter strømbruddet i sommer), skrevet ny partisjonstabell uten særlig suksess.

 

Håper noen har innspill til dette, da det hele virker "litt" rart.

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GetDataBack gir seg blanke faen i om det er ett filsystem eller om Windows kan eller tør å lese disken.

Den bare peiser på og scanner over selv, men koster flesk naturligvis og av min egen erfaring sliter den med enkelte filer, spesielt tekst, bilder og lyd er problematisk å få ut i en del.

Heldigvis etter at USB disken min var ferdig med krigen mot Creative MP3 spilleren så reddet jeg det som var viktig, mens det mindre viktige klarte jeg å hente på nytt fra nettet igjen slik som guider til forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...