Gå til innhold

suse 8.2 pro har problemer med nforce2 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
funker for pokker heller ikke med nforrce 2.

 

hvor lang tid trenger de egentlig for og få nå relativt "gamle systemer" for og funke ?

 

fysj og fy..

 

windows ruler fremdelses når det gjelder oppdateringer. grrrrr :(

Hehe...

NVidia gir gladelig drivere til M$, men til linux: Neeeeida...

Unntak: grafikkort

Lenke til kommentar
det er nvidia og ikke linux som er problemet vel?

 

feil, nvidia er ikke problemet. nvidia har all rett til å ikke lage drivere til linux. Ei heller er det linux sin feil, da de ikke kan noe for at de fortsatt er for små til at firmaene gidder og lage drivere til det.

 

Feilen derimot, ligger hos brukeren(no offence). Man kan ikke alltids få pose og sekk...

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på en ftp-installering av Suse 8.2. Det aller første jeg måtte gjøre for at det ikke skulle henge seg umiddelbart, er å velge text-installering.

Installeringen min stoppet opp når jeg skulle begynne å hente ned pakker, selv om jeg valgte rett model for det integrerte 3Com nettverkskortet klarte den ikke å motta noen IP med DHCP (Jeg har NGT).

Lenke til kommentar

Det finnes da nvidia-drivere til linux, de finner du ved å trykke på Support-knappen på www.nvidia.com og så velge Drivers. Ved å velge i "menyen" finner du både offisielle skjermkort- og chipsetdrivere for linux. Finnes det ikke ferdig kompilerte drivere for din distro er det bare å laste ned kildekoden og kompilere selv. Nvidia har til-og-med lagt ut en installasjonsbeskrivelse som forklarer alt du trenger å gjøre til punkt og prikke. Hvorfor klage før man sjekker hva som finnes tilgjengelig? Du kan ikke forvente at alle drivere ligger inne i et OS med en gang du installerer det.

Lenke til kommentar
Det finnes da nvidia-drivere til linux, de finner du ved å trykke på Support-knappen på www.nvidia.com og så velge Drivers. Ved å velge i "menyen" finner du både offisielle skjermkort- og chipsetdrivere for linux. Finnes det ikke ferdig kompilerte drivere for din distro er det bare å laste ned kildekoden og kompilere selv. Nvidia har til-og-med lagt ut en installasjonsbeskrivelse som forklarer alt du trenger å gjøre til punkt og prikke. Hvorfor klage før man sjekker hva som finnes tilgjengelig? Du kan ikke forvente at alle drivere ligger inne i et OS med en gang du installerer det.

 

jo jeg forventer det !

 

på en distro som er kjøpt og betalt og med et hovedkort som er populert (a7nx8x deluxe) hadde jeg regnet med at slike drivere fantes, spesielt i innstallerings prossesen.

 

for gratis distroer er det greit nok at man må jobbe litt selv, men ikke på sus8.2pro som koster nesten 700kr.

 

Selvfølgelig kan de ikke ha drivere til nylig slepte hovedkort da det er umulig og være så oppdatert, men jeg synes nå at a7n8x har vært så lenge på markedet og det har vært så mye snakk om driver problemer der at de burde ha tenkt såpass langt.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro Windows mangler flere drivere rett fra boksen enn nyere Linux-distribusjoner. Windows krever at drivere og programvare i større grad enn Linux lastes ned fra produsentenes hjemmesider.

 

Slik jeg ser det er dette et av Linux sine store konkurransefortrinn, at ferske installasjoner inneholder mer og krever mindre installasjon av drivere og programvare enn Windows.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro Windows mangler flere drivere rett fra boksen enn nyere Linux-distribusjoner. Windows krever at drivere og programvare i større grad enn Linux lastes ned fra produsentenes hjemmesider.  

 

Slik jeg ser det er dette et av Linux sine store konkurransefortrinn, at ferske installasjoner inneholder mer og krever mindre installasjon av drivere og programvare enn Windows.

 

:shrug: ?

 

nå vet jeg ikke hvem verden du lever i, men i dette universe har fortsatt windows en horde med flere drivere 'out-of-the-boks'. Men uansett så må man jo laste ned drivere hvis man vil ha optimal ytelse(dette gjelder alle os).

Lenke til kommentar

Det eneste jeg trengte å installere etter en fresh SuSE 8.2 install var NVidias skjermkortdrivere. På windoze derimot (2k) måtte drivere installeres for skjerkort, lydkort, joystick, printer og mitt gamler 56kb modem som fortsatt ligger og slenger inne i maskina :D

 

airguard: Fælt så sur du var da :lol: Et søk på SuSEs utrolig hjelpsomme vitenskapsdatabase ga meg dette svaret som kanskje kan være til hjelp... :wink:

 

Regner med at du også kan gi noen parametere i boot'en til SuSE, slik at den bruker en kjerne som støtter nforce2. Les i brukermanualen din :yes:

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

sorry hvis jeg virker sur, sliter med de to siste eksamenen mine , og det påvirker humøret og tålmodigheten min (noe som ikke bør gå ut over andre)

Dessuten har jeg tydlighvis ikke tid til og gjøre noe annet en lesing på eksamen skikkelig, da jeg ikke fant dette selv marcel :)

joda jeg har sett i manualen (5min) og dette holder ikke hehe, får snart bedre tid.

 

Takk for hjelpen ihvertfall, jeg skal prøve dette etter 3 juni,da jeg er ferdig med eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...