Gå til innhold

[LØST] Hvordan reformatere WinXP på PC uten CD-drev?


Anbefalte innlegg

Hei! 

 

 

 

Ser behov for å reformatere min netbook (Win XP SP3), som ikke har CD-drev innebygget. I manualen står det at jeg må kjøpe og bruke ekstern CD-spiller, det vil jeg ikke bruke penger på. Hvordan kan dette gjøres?

 

Hva jeg har til rådighet; 

 

- 1 stk bærbar USB-harddisk

 

- 1 stk laptop MED CD-drev

 

- Windows XP SP3 CD som fulgte med netbooken.

 

Regner med det skulle gå å enten boote via harddisken eller kanskje bruke den andre laptopen som eksternt CD-drev. Stemmer det at dette kan funke, og har dere en oppskrift på hvordan det gjøres?

 

 

 

Takker for alle svar.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke linken som ble postet her var så god, men etter å ha søkt litt rundt andre steder fant jeg et fantastisk program som heter WinToFlash (www.wintoflash.com), som ved en enkel wizard kopierer over windows fra en installasjons-CD til en USB-minnepinne. 

 

Det eneste som kreves er en minnepinne på 1GB eller mer (til WinXP), og litt tid(1-2 timer) til å prøve og feile med parameterne, les gjennom vanlige feilkilder og hva som kan gjøres på forumet deres. Personlig synes jeg i starten det var litt vanskelig, men nå etter jeg har gjort det ser jeg bare fordeler. Det jeg brukte var også en beta, så for dere som søker fram denne posten om litt tid, kan det hende man slipper å sjonglere så mye med parametre. 

 

 

 

Jeg gir uansett verktøyet 6/6 stjerner, da de svarene man trenger uansett kan finnes på forumet deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...