Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er sex i eit forhold?


Anbefalte innlegg

Satt og så på først og sist her om dagen.

Og en av gjestene i programmet kom med kommentaren "en forsker har faktisk kommet fram til at 90% av hvor bra et forhold er bygger på sexlivet".

syntes dette virket litt ekstremt?

Altså jeg skal ikke legge skjul på at sex er veldig viktig i et forhold i alle fall for meg.

 

så hvor viktig er det for dere?

Og tror dere at det har noen forskjell på hvor gammel èn er?

20 i forhold til 30 ? sexdriften skal jo minke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God sex er ekstremt viktig. Uten sex er man bare "kompiser". Det er sex som gjør et forhold til et forhold.

Så det du sier er at om man ikke penetrerer kroppsåpninger så er man ikke i et forhold?

Det er jo masse bortsett fra sex som man gjør med dama si, men som man ikke gjør med kompiser :p

Etter min mening er hele sexgreia kraftig oppskrytt. Jeg har hatt mye god sex, men kan komme på plenty ting jeg heller vil bruke tiden min på ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mor_*
så hvor viktig er det for dere?

Og tror dere at det har noen forskjell på hvor gammel èn er?

20 i forhold til 30 ? sexdriften skal jo minke?

 

Jeg trodde selv at det ikke var viktig. Og fikk et ødelagt forhold og dermed skilsmissebarn ut av det. Etter en opplysende samtale med ett familiemedlem har jeg fått ett annet syn på det. I forholdet var jeg kjempelei av sex, sexplikt og mas, noe det hadde blitt for meg siden jeg sjelden hadde lyst. Og alt annet raknet sakte, men sikkert, og nå i ettertid ser jeg at det meste hadde med sexbiten å gjøre.

 

Jeg mener ikke at sexen er 80-90% viktig, men om sexlivet ikke fungerer vil jeg nok påstå at det er 80-90% sikkert at det er flere andre ting som ikke fungerer.

 

20 vs 30? Vel, sexdriften skal ikke minke hos damer. Kvinner når sitt seksuelle høydepunkt rundt 40 års alderen. Menn har det rundt 18-20 og daler etter det. Så jeg mener ikke det skal ha noe å si hvor gammel man er. Sex gjør godt for ett forhold om den er bra, og da burde begge parter gjøre sitt beste for å holde sexlivet godt.

Lenke til kommentar

It depends from person to person.

How much sex you have or how great the sex you have is, is totaly unimportant in a relationship (at least for me), it just reveals your needs and how important are those needs for you.

If you're looking for sex then you will find it quite important, but if you're looking for a relationship based on friendship and understanding, the sex is rather unimportant.

And of course, with the time, as your needs will slowly decrease, you won't long for sex as much as you used to do. It's all about hormons.

Endret av enola117
Lenke til kommentar

It is really a sad thing, but enola117 is the only carrier of truth here.

 

Det at man på død og liv må ha sex for at et forhold skal fungere er bare tull og tøys. Det er imidlertid viktigere når man er ung og hormonene raser (slik som enola117 uttaler det), men etterhvert som man blir eldre blir både sexlysten og viktigheten av sex mindre.

Hos noen (når man er yngre i et parforhold) så er det nok slik at sex er en god del av limet som holder forholdet igang. Ettersom man blir eldre så erfarer man at det er helt andre ting enn sex som er viktig for at forholdet overlever.

Believe me - dere vil selv se det når dere nærmer dere 50....:-)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mor_*
...but if you're looking for a relationship based on friendship and understanding, the sex is rather unimportant.

And of course, with the time, as your needs will slowly decrease, you won't long for sex as much as you used to do. It's all about hormons.

 

Hormonene til kvinner tilsier at sexlysten øker frem til høydepunktet.

 

Og, hva med lidenskapen i et forhold? Joda, vennskap og forståelse er viktig, men lidenskapen bør også være på plass. Ellers er man bare kompiser som bor sammen. Noe som sikkert går bra for mange, og som jeg også var fornøyd med en stund, men er det da den rette...?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mor_*
It is really a sad thing, but enola117 is the only carrier of truth here.

 

Det at man på død og liv må ha sex for at et forhold skal fungere er bare tull og tøys. Det er imidlertid viktigere når man er ung og hormonene raser (slik som enola117 uttaler det), men etterhvert som man blir eldre blir både sexlysten og viktigheten av sex mindre.

Hos noen (når man er yngre i et parforhold) så er det nok slik at sex er en god del av limet som holder forholdet igang. Ettersom man blir eldre så erfarer man at det er helt andre ting enn sex som er viktig for at forholdet overlever.

Believe me - dere vil selv se det når dere nærmer dere 50....:-)

 

Det er vel heller ikke ingen sex/sex som er temaet her..? Men om man har god sex eller dårlig sex? Forhold uten sex er da bare å være venner under samme tak. Så for å diskutere det burde vel saken være om venner som bor sammen burde ha sex eller ikke..

 

Jeg vet om flere kvinner på over 50 som er skuffet over at sexen er borte, hvor det er mannen som mener det er helt greit at den ikke er der. Mange kvinner får også en seksuell opptur etter overgangsalderen på grunn av at man slipper alle bekymringer om graviditet og prevensjon.

 

Selv om man er tilfreds med situasjonen man er i med ingen eller dårlig sex, så hadde det vel vært bedre med ett fantastisk sexliv i tillegg.

Lenke til kommentar
It is really a sad thing, but enola117 is the only carrier of truth here.

 

Det at man på død og liv må ha sex for at et forhold skal fungere er bare tull og tøys. Det er imidlertid viktigere når man er ung og hormonene raser (slik som enola117 uttaler det), men etterhvert som man blir eldre blir både sexlysten og viktigheten av sex mindre.

Hos noen (når man er yngre i et parforhold) så er det nok slik at sex er en god del av limet som holder forholdet igang. Ettersom man blir eldre så erfarer man at det er helt andre ting enn sex som er viktig for at forholdet overlever.

Believe me - dere vil selv se det når dere nærmer dere 50....:-)

 

Det er vel heller ikke ingen sex/sex som er temaet her..? Men om man har god sex eller dårlig sex? Forhold uten sex er da bare å være venner under samme tak. Så for å diskutere det burde vel saken være om venner som bor sammen burde ha sex eller ikke..

 

Jeg vet om flere kvinner på over 50 som er skuffet over at sexen er borte, hvor det er mannen som mener det er helt greit at den ikke er der. Mange kvinner får også en seksuell opptur etter overgangsalderen på grunn av at man slipper alle bekymringer om graviditet og prevensjon.

 

Selv om man er tilfreds med situasjonen man er i med ingen eller dårlig sex, så hadde det vel vært bedre med ett fantastisk sexliv i tillegg.

 

Kviner usualy reach their sexual maturity rather late reporting to the males, so it's a fact that the desire apears and deseapers more quickly on male then female, so is normal for a woman to wanna have sex afther the menopause.

I've only said that, for me!, sex is rather unimportant, I didn't said I don't have sex or anything like that.

Lenke til kommentar
...but if you're looking for a relationship based on friendship and understanding, the sex is rather unimportant.

And of course, with the time, as your needs will slowly decrease, you won't long for sex as much as you used to do. It's all about hormons.

 

Hormonene til kvinner tilsier at sexlysten øker frem til høydepunktet.

 

Og, hva med lidenskapen i et forhold? Joda, vennskap og forståelse er viktig, men lidenskapen bør også være på plass. Ellers er man bare kompiser som bor sammen. Noe som sikkert går bra for mange, og som jeg også var fornøyd med en stund, men er det da den rette...?

 

Passion is normal in the early stages (most poweful in the first months), but then, afther a while it will eventualy decrease. What would you do then? Find another one to feel the same passion as you once did? Many youngs confuse passion with love and believe that when passion's gone they don't love that person anymore.

The sex is normal and nice, but on it's own it can't keep a relationship working. You can have sex with a inflatable doll or whatever, but you can't trust a doll, you can't speach with it, it can't provides you anything but sex.

I'm not against sex, no way! I'm just not agreeing with the fact that sex is 90% important in a relationship, or even 50% or 30%.

Lenke til kommentar
Gjest Merknad
Satt og så på først og sist her om dagen.

Og en av gjestene i programmet kom med kommentaren "en forsker har faktisk kommet fram til at 90% av hvor bra et forhold er bygger på sexlivet".

syntes dette virket litt ekstremt?

Altså jeg skal ikke legge skjul på at sex er veldig viktig i et forhold i alle fall for meg.

 

så hvor viktig er det for dere?

Og tror dere at det har noen forskjell på hvor gammel èn er?

20 i forhold til 30 ? sexdriften skal jo minke?

 

 

Sex-situasjonen gir en pekepinn på hvordan forholdet er.

Hvis partene ikke forstår at det er en form for sex-ansvar å glede sin partner, så øker avstanden i forholdet.

Sex-ansvaret har liberalistene fornektet fordi de sier det er tvang/plikt. Resultatet blir enda flere brudd i parforhold/skilsmisser. Å inngå forpliktende parforhold (som inneholder sex-med-en -avtale) oppfatter mange som at de har veto-rett til å gi blaffen i sex. Dette er tabu å snakke om i dag.

Bibelen sier faktisk at ektepar skal stille opp for hverandre mht sex for å hindre sidesprang!

Lenke til kommentar

Sex er jo en viktig faktor. Men tror nok at det blir litt feil hvis så mye som 80-90% av forholdet skal bygge på det. Det er nok noen som ville reagert hvis en kom og sa "Forholdet våres er kjempe bra, på grunn av at vi har så mye sex". Et godt forhold vil også bygge på felles verdier, noen felles interesser osv. For min del blir det litt feil å si at en så stor prosentandel vil avgjøre om et forhold er bra eller ikke.

Lenke til kommentar

Sex i seg selv er ikke så veldig viktig, men jeg vil i høyeste grad si at den fysiske kontakten og intimiteten er veldig viktig.

Den aller enkleste måten å få dette på er vel sex, men det er overhode ikke noe som sier at et bra forhold ikke skal fungere om man ikke har sex, så lenge men får nærhet og intimitet på en annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...