Gå til innhold

Dc++ hjelp, den må strupes


Anbefalte innlegg

Jeg har telenor adsl 704 /128, og dc++ ink uppload går forferdelig dårlig.

 

Jeg har den nyeste versjonen, og har slått på "send small buffer" noe sånt. Men alikevel når jeg laster ned fra en kar og får 40kb, og noen begynner å laste ned fra meg med ca 10kb, så sitter jeg igjen med en 12 / 13kb.

 

Hvordan kan jeg ordne sånn at det blir litt bedre i alle fall, kan jeg strupe upploaden på noen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man tenker over det, er det ikke rettferdig du får tilbake i samme hastighet som du deler?

 

Struping av upload ansees som "fyfy" på DC og bruker du en slik klient blir du som regel kastet ut fra hubbene.

 

Problemet er enkelt og greit telenor som har den pinlige uploaden sin. Om jeg laster ut for fullt med NGT i 90-100kB/s, så klarer jeg fortsatt godt over 300kB/s i nedlasting (maks 425-450kB/s)

 

Forklaringen på problemet ligger i TC/IP protokollen og dens ACK pakker, disse pakkene sendes i retur til avsender for å gi beskjed om at en viss mengde data er mottatt. Dette skjer hele tiden når det overføres, og er for å forhindre korrupt data ved overføring.

 

Telenor med sine lusne 128k gjør at disse pakkene står på venting en periode før de blir sendt til maskinen du laster av, og i mellomtiden står den andre maskinen og venter på svar om du mottog siste mengde data og sender ikke noe mer før maskinen din har gitt beskjed om å få mer.

 

Telenor er bannlyst med sitt "mye mye raskere internett" her i gården, dobbel ISDN er faktisk raskere på upload enn telenor adsl med 128k

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...