Gå til innhold

Dell Insp 4150 og lyd


Anbefalte innlegg

Har en Dell Inspiron 4150, som jeg er kjempefornøyd med, men sliter litt med lyden. Har lyd på maks, men likevel gir den utrolig lav lyd. (Og jeg har normal hørsel). Dette gjelder veldig når jeg har den på høyttalerene som er intergrert. Skyldes dette bare et elendig lydkort, eller er det noe annet jeg kan gjøre? Har selvfølgelig skrudd lyd på maks der jeg har sett det. Andre bærbare gir sinnsykt mye mer lyd!

 

Noen erfaringer eller gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkortet er sikkert helt ok, det er de innebygde høttalerene som suger..

 

4150 har fått litt kritikk for dette. Jeg har sammenlignet min med kameraten min sin Inspiron 8200 og den er mye mye bedre!

 

Til mitt bruk spiller det ingen rolle, men hvis du hadde forventet deg rå lyd fra lapen er det jo litt kjipt, men tror ikke det er noe i veien med maskinen din..

 

(er lyden derimot usannsynlig lav slik at du nesten ikke hører noe kan det jo være noe rart.. )

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at det ikke er et fett bærbart stereoanlegg i laptopen, men når jeg sitter på skolen og jobber er det jo fint om naboen ved pulten ved siden av klarer å høre radion og.... Lyden er vesentlig høyere med øretelefoner, men jeg opplever en sterk metallisk lyd (og det er jeg ikke så glad i), selv om jeg har stilt disse ned, i den kjappe equalizeren(??). Har ikke fete øretelefoner, men de funker fint andre steder (MD ++). Lurer på å kjøpe de fine til Koss, men får kanskje ingen bedring uansett?

 

??? :-?

Lenke til kommentar

Hmm høres litt merkelig ut at lyden blir så lav... riktig nok er lyden i denne lapen elendig men jeg hører da hva som blr spilt..

 

Hvis du har en forstyrrelse på lyden løste jeg dette ved å sette PhoneLine til mute på min maskin. (Fikk en irriterende forstyrrelse på lyden når jeg brukte hodetelefoner).

 

Tror ikke du blir kvitt støy ved å kjøpe nye høretelefoner..

 

Jeg vil anbefale deg å plukke fram alle volumbryterne og prøve deg frem.. (Demp alle lydenheter du ikke bruker) Husk at du både må skru opp master volume og f.eks. Wav/CD. Hvis lyden er helt usannsynlig lav ville jeg kontaktet Dell..

 

Kan jo være dårlig kontakt et sted, har du sjekket at det kommer lyd fra begge høyttalerne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...