Gå til innhold

Hvordan konvertere en fil i Sony Vegas 9?


Anbefalte innlegg

Jeg har etter tips her inne fått lastet ned en prøveversjon av Sony Vegas for å se om dette er noe for meg.

 

Det var veldig mange funksjoner der inne, men jeg vet ikke om det er mulig å konvertere en fil på en enkel måte uten å lage et filmprosjekt.

 

Det jeg er ute etter er et program som gjør at jeg etter å ha lastet inn filene fra mitt Canon HF 100 kamera på en enkel måte kan konvertere den filtypen kameraet tar opp til en filmfil som kan spilles av windows mediaplayer ol.

 

Pixela Imagemixer ver helt suverent, men jeg mistet CDene med programmet og det er vanskeligere å få et nytt enn å trenge seg inn på NASA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Jeg har en haug med filer som jeg ikke fikk konvertert i Pixela før jeg mistet programmet, og forsøkte å hente en av disse inn i Sony Vegas. Det gikk greit, men da så jeg liksom ikke noe mulighet til å bare konvertere filen uten å lagre det som et filmprosjekt.

 

I pixela var det et bibliotek med alle filene som hadde blitt imortert. Man kunne bare merke den filen man måte ønske og trykke på konverter.

 

Vet du tilfeldigvis om et liknende program som fungerer slik jeg beskriver pixela? Syns kanskje Sony Vegas var litt i overkant avansert..

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

 

Jeg har en haug med filer som jeg ikke fikk konvertert i Pixela før jeg mistet programmet, og forsøkte å hente en av disse inn i Sony Vegas. Det gikk greit, men da så jeg liksom ikke noe mulighet til å bare konvertere filen uten å lagre det som et filmprosjekt.

 

I pixela var det et bibliotek med alle filene som hadde blitt imortert. Man kunne bare merke den filen man måte ønske og trykke på konverter.

 

Det kan du da gjøre i Vegas også, bare velge Render As...

Lenke til kommentar

Jippi, jeg fikk det til :D

 

Da regner jeg med at jeg bare kan slette de filene som jeg konverterte? Jeg konverterte filene til filer som kunne spilles i windows mediaplayer. De la seg i mappen til det prosjektet jeg hadde åpnet. Jeg klipte filene ut og la dem i mappen sammen med de andre videoklippene som jeg hadde konvertert i Pixela.

 

De gamle filene til videoklippene jeg konverterte ligger fortsatt på pc'en, men de kan jeg vel bare sletter? For når man konverterer så er det vel som om at man kopierer filen og lagrer den i et annet format?

 

Herlighet så tungt jeg har for dette :D

Lenke til kommentar
De gamle filene til videoklippene jeg konverterte ligger fortsatt på pc'en, men de kan jeg vel bare sletter? For når man konverterer så er det vel som om at man kopierer filen og lagrer den i et annet format?

 

Nei, du må IKKE slette orginalen. De nye filene er av lavere kvalitet. I tillegg blir det dårligere kvalitet om du konverterer fra .wmv til noe annet igjen.

Lenke til kommentar
De gamle filene til videoklippene jeg konverterte ligger fortsatt på pc'en, men de kan jeg vel bare sletter? For når man konverterer så er det vel som om at man kopierer filen og lagrer den i et annet format?

 

Nei, du må IKKE slette orginalen. De nye filene er av lavere kvalitet. I tillegg blir det dårligere kvalitet om du konverterer fra .wmv til noe annet igjen.

 

 

Da kommer det til å bli plassmangel etterhvert! Bare avi filene mine sålangt tar opp 41 giga. Hvis jeg da også skal spare på originalfilene som nå heter VLC media file så vil jeg om kort tid ha manko på lagringsplass.

 

Er det altså vanlig at man skal ha et sett med filer som lagres fra kamera og til data, og et sett med filer som konverteres til brukbart format? Bør jeg droppe å konvertere filene da eller? Kanskje bare brenne dem over på dvd i originalformat gjennom Sony Vegas?

Lenke til kommentar
De gamle filene til videoklippene jeg konverterte ligger fortsatt på pc'en, men de kan jeg vel bare sletter? For når man konverterer så er det vel som om at man kopierer filen og lagrer den i et annet format?

 

Nei, du må IKKE slette orginalen. De nye filene er av lavere kvalitet. I tillegg blir det dårligere kvalitet om du konverterer fra .wmv til noe annet igjen.

 

 

Da kommer det til å bli plassmangel etterhvert! Bare avi filene mine sålangt tar opp 41 giga. Hvis jeg da også skal spare på originalfilene som nå heter VLC media file så vil jeg om kort tid ha manko på lagringsplass.

 

Er det altså vanlig at man skal ha et sett med filer som lagres fra kamera og til data, og et sett med filer som konverteres til brukbart format? Bør jeg droppe å konvertere filene da eller? Kanskje bare brenne dem over på dvd i originalformat gjennom Sony Vegas?

 

 

Vet du i så fall om man kan brenne dvd'er i Sony Vegas med enkeltfiler som thumbnails slik at man kan navigere mellom de ulike klippene? Jeg syns det er tungvint dersom man må smelle de ulike filene sammen til en lang fil for å brenne over på dvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...