Gå til innhold

Driver problemer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et gf4 ti4200 skjermkort fra creative som oppførerer seg noe unormalt til tider. Når jeg starter opp maskinen så starter den opp med 4bits farger og en oppløsning som ikke ligner grisen screenshot. Dette skjer uten at jeg får noen form for feilmelding når jeg slår av maskinen. Etter en reinstall av driverne er det nesten normalt igjen. Spill kan se ut som dette eller dette. Som de fleste sikkert skjønner er dette mer spesial effekter enn hva jeg ønsker :evil:. Jeg har nyeste detonator drivere (43.45) og kjører Riva Tuner for refreshrate fix. Kortet er ikke overklokket. Mener å huske at jeg hadde noe føkk med mitt gamle gf3 også, men ikke fullt så galt. Kan feil med ram forårsake slike problemer?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nyeste driverne er ikke alltid de beste...

 

Har selv prøvd 41.09, 42.xx, 43.xx osv men ender alltid opp med at jeg går tilbake til WHQL versjon av 40.72, den har i alle fall hittil fungert glimrende på alle spill :-)

 

Anbefaler deg å avinstallere driverne skikkelig, bruk gjerne Detonator destroyer eller nVidia remover og den slags program i tillegg til vanlig avinstallering.

 

Hvis ikke dette funker er jeg redd du ser frem mot en format c: :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...