Gå til innhold

FreeBSD 5.1 Beta - mange nyheter


Anbefalte innlegg

Kunne ikke vente lenger og lastet i dag ned siste versjon av FreeBSD - 5.1 i "Beta"-versjon.

 

Det første som slår en er at den har en langt bredere hardware-støtte enn versjon 5, noe som kom godt med på min noe "eksotiske" maskin.

 

Systemet er "plukket fra hverandre" og testet grundig i noen timer nå, og til betaversjon og være virker det hele meget bra - jeg gleder meg til STABLE-versjonen av disse kommer i september.

 

Den hadde litt problemer med å få satt opp X-serveren, noe som skyldtes en aldri så liten Bug i siste versjon av Sysinstall - men dette var enkelt å fikse.

 

På software-fronten følger en masse nytt fra CURRENT-packages - og jeg prøvde for første gang det nye UFS2-filsystemet i denne versjonen. Helt genialt.

 

Så til dere som ikke kan vente til 2. juni, kan laste ned RC1 som ankom i dag - jeg tror serverene oppdateres nå.

 

Stå på FreeBSD-team!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg ikke si med sikkerhet, jeg bruker ikke denne Disk-Controlleren selv.

 

Siste offisielle versjon av FreeBSD (5.0) hadde ikke denne listet opp, og disse listene befinner seg på www.freebsd.org

 

Tredjepartsdrivere florerer i dette miljøet - prøv gjerne Google Groups.

Lenke til kommentar
Det kan jeg ikke si med sikkerhet, jeg bruker ikke denne Disk-Controlleren selv.

 

Siste offisielle versjon av FreeBSD (5.0) hadde ikke denne listet opp, og disse listene befinner seg på www.freebsd.org

 

Tredjepartsdrivere florerer i dette miljøet - prøv gjerne Google Groups.

 

vet at den ikke er lista opp som kompitabel i 5.0, håpa kansje at den var lagt til i 5.1 :roll:

 

Når det gjelder tredjepartsdrivere føler jeg meg ikke konfortabel nok til å prøve meg på det, eneste drivere som jeg har installert som ikke har følgt med på cd'n er nvidia driverene :oops:

 

Nei blir vel til at jeg legger den inn på en av de gamle maskinene når den kommer stable :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...