Gå til innhold

Hva med flytende egg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg forstår er det slik at man gjør en større del av proteinet i egg tilgjengelig for kroppen ved å varme det opp. Det er et stoff som gjør deler av proteinet inaktivt, men som forsvinner ved en viss temperatur.

 

Eneste fordelen jeg har merket med rå egg er at man ikke blir kvalm av å innta større mengder av det, slik som man ofte blir av stekt eller kokt egg.

Lenke til kommentar
Nei, som eg har forklart er det bedre å koke/steike det.

 

 

så hvorfor drikker mange folk det da? viss det er bedre å koke/steke

Det er et godt spørsmål. Det er mange som kun trener bryst også, men hvorfor? Jo, fordi verden er ikke perfekt og ikke alle vet hva de snakker om/driver med. Drikk egget flytende om du vil være på kanten til å kaste opp hver gang du tenker "egg", eller kok deg 10 egg i slengen og spis egg når du føler for det.

Lenke til kommentar

Jeg spiser ofte opptil 4-6 egg hver dag, i alle fall 3. Kommer jo an på antall egg-måltider. Men veldig ofte jeg lager meg 3-4 grove skiver med masse smør, og så lager jeg speilegg. Høyere proteinopptak og det smaker jo mye bedre. Ser ikke visten med å spise egg rå, det kan jo være salmonellabakterier og annet snusk også, selv om sjansen er liten.

 

Det som sies å være negativt med egg er det mettede fettet som eggeplommen består av, men den driter jeg rett og slett i, ettersom jeg spiser tilnærmet likt ingenting mettet fett utenom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...