Gå til innhold

Spørrsmål ang bruk av gammelt skjermkort som physx


LilleG

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på en del ting rundt dette.

 

1. Kan jeg bruke mitt gammle 8800 GTS kort som physx ved siden av et nyere kort?

 

2. Må det nyere kortet være fra nvidia, eller kan jeg bruke for eksempel: 4870 med et 8800 GTS på siden for physx? (altså må de begge være fra nvidia eller kan jeg mixe ati og geforce)

 

3. Må hovedkortet støtte SLI for å få til dette? eller kan jeg bruke et hovedkort som bare støtter Crossfire. (For å kjøre 275 som hoved skjermkort med et 8800 for physx)

 

4. Dette gjelder bare SLI: Må kortene være samme model eller kan jeg gjøre et 275 sammens med et 8800 GTS i SLI?

 

Veldig takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Det skal funke ja.

 

2: Ja / Nei, Nvidia har nylig stengt for å bruke PhysX akseleratorer når du har ett annet hovedskjermkort i ett siste håp om å øke salget av sine GPUer.

Du kan dog gå rundt dette med eldre drivere og bruke Windows 7, da kan du bruke det sammen med ett ATi kort.

 

3: Nei

 

4: Ja, ellers hadde SLi kunne skalert etter svakeste kort, altså GTX 275 hadde kjørt som ett 8800 GTS kort.

Men slik er det ikke, du vil ikke få aktivert SLi, dog kan det funke når hovedkortene med Lucid Hydra chipen kommer.

Lenke til kommentar

Ok men hvorfor er det sann, hvorfor kan man ikke bare få ytelsen begge har som single kort.

 

Hvorfor må det høyeste kortet altid stille seg ned til det laveste... De vil vel bare ikke at man skal få brukt det gammle til noe. At man heller måå kjøpe 2 like kort. Alt handler vel om penger..

 

De kunne sikkert fått det til om de ville tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...