Gå til innhold

En enkel, men effektiv IRC bot for linux?


Anbefalte innlegg

Hva er en enkel (som kjører på alt av linux") uten jeg trenger å installere noe mer enn hva som er på serveren. Det må være et script som er ok å sette opp og ok å bruke (det må støtte autoop og voice)

 

btw. har en bot som ikke vil forlate kanalen selv om jeg har slettet kildefilene og fjernet alle screens. det er "acidbot", men den svarer ikke på kommandoer (noe den aldri gjorde før heller) Hvordan pinger jeg den ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker energymech (www.energymech.net), har mer forståelige kommandoer enn eggdrop (i mine øyne), som join, part, add, del etc.

 

 

Kjører eggdrop også, men bare til megahal (chattebot), og quizbot

 

For å drepe programmet:

 

killall -9 navnet-på-fila-du-starta-med som den brukeren du starta den som (vil drepe alle andre kopier av det programmet du evt. måtte ha kjørende....)

Lenke til kommentar

 

Kjører eggdrop også, men bare til megahal (chattebot), og quizbot

 

 

Funker megaHal bra på norsk, og kan du sette den opp til private msg, slik at du kan ha en bot som chatter for deg?

 

Den logger alt som blir sagt i de kanalene du vil ha den til å lytte, og lager et svar ut i fra de ordene den har inne i databasen.

 

Setningsoppbyggningen til å begynne med er helt elendig, men etterhvert så blir den bedre.....

 

Hvis du skriver noe, enten i en kanal som er satt opp til at den skal få lov til å svare, eller sender en privmsg til den, som begynner med navnet på boten, så svarer den.

Lenke til kommentar
Precompiled Eggdrops

If you don't have access to a compiler on your shell, are having problems compiling Eggdrop, or aren't able to install Tcl on the system, you may require a pre-compiled bot. You can find precompiled bots at several pages listed in the Links section, such as Johoho's Eggdrop Page.

 

Precompiled bots are named based on the operating system they were compiled on. You need to download one that is suitable for your shell's operating system (type uname -a on the shell for the OS name and version). If a Tcl version is also listed with the file, it refers to the Tcl version the bot was compiled with (precompiled bots don't actually require Tcl to be installed).

 

Most precompiled bots consist of the Eggdrop executable only, so you'll need to download the Eggdrop source (of the same version) as well. Instructions for installing a precompiled bot can be found below.

 

Sakset fra: http://www.egghelp.org/files.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...