Gå til innhold

- Diverse spørsmål rundt Win 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har så og si bestemt meg for å bestille Windows 7 Home Premium 64bit i norsk språkutgave, men jeg har noen spørsmål.

1. Er realese på den norske utgaven lik som på den engelske versjonen?

2. Er det rappotert mye feil om man kjører WoW på Windows 7?

3. Er det noe hw jeg har som ikke er kompatibelt? (sjekk profil).

 

 

Takker for evt svar :)

1) Norsk og Engelsk versjon er helt like untatt språket selvsagt.

2) WoW skal fungere greit i Windows 7.

3) Hardwaret ditt skal også fungere greit i Windows 7.

Lenke til kommentar
Godt å høre dette. Takk skal dere ha!

Begynner å bli lei gamle XP nå kan du si :)

 

Men jeg har et siste spørmål, er release datoen for den engelske versjonen den samme som den norske? Eller må man vente rundt 1-2 mnd før den ferdig oversettelsen er klar for utgivelse?

 

Datoen er kjent. Engelsk versjon kommer 22.oktober og norsk versjon kommer 31.oktober.

Er du lur bestiller du på amazon.co.uk til en billig penge (du sparer noen 100 kroner uansett med frakt, moms og toll) og trolig har du pakken i posten før den 31.oktober.

 

Bytte språk gjør du lett ved å følge guiden min: http://samfunn.myhken.com/?p=447

 

Anbefaler Windows 7 Home Premium om du ikke har helt spesielle behov rundt nettverk (DOMENE) eller behov for å kunne ta over pcen din fra andre pcer via Remote Desktop.

Lenke til kommentar
Jøss.

Raskt gjort om til NOK så ble det 520kroner for full versjonen.

Er denne 64 bit? Kan ikke se det noe sted.

 

Er jo noe å vurdere, men jeg har fått til vane å like norsk mer enn engelsk :p

 

Men du må betale moms (25%) og forenklet tollgebyr (106 kroner) så totalen blir på ca 820 kroner for FULL versjonen som både inneholder 32bit og 64bit DVD plater.

 

Og som jeg sa i tråden over, du kan fint endre språk til norsk om du leser guiden min, de fleste greier å følge de få grepene der du må gjøre for å bytte språk.

Lenke til kommentar

Kan jo kanskje legge til at Windows er nå bestilt.

 

Om man skal gi det et regnestykke, stemmer dette da?

 

61,22 Euro * 9 = 550,98

Men så har vi jo maks 200 som tollgrense:

350,98 * 1,25 = 438,73 + 200 + 110(tollgebyr) = 748,23kr i total med frakt og moms + gebyr.

 

Uansett så har jeg spart en del penger...jeg ser jo på en del nettbutikker og de selger full versjonen for 1600,- .

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...