Gå til innhold

Hvilket spill er størst på verdensbasis ?


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis av meg på skolen dreiv å diskuterte: "Hvor mye større er CS enn Q3 og andre spill, og hvor i verden er hvert enkelt av de spillene mest populær?"

 

Noen som vet noe som helst eller vet om en artikkel som er blitt skrevet om dette området, reply ivei :)

Hvis ikke så håper jeg at favoritt gamer.no karen min SilentNet kommer til å skrive noe om dette emnet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CS og Q3 er langt i fra størst på verdensbasis. Er hovedsaklig i europa det er pop. For å finne ut hva som er størst, må man se på korea, japan og USA. Det er her spillindustrien er helt klart størst. Japan, hvor det er går kø flere kvartaler på utgivelsesdagene til store spill, og korea, hvor folks faktisk klarer å spille seg ihjel :lol:

Ikke akkurat som norge, nei!

Lenke til kommentar
Ser dere ikke hva Erling Ellingsen har skrevet over? Det sims er det mest selgende spillet i værden. Punktum finale  :-?

Mest solgte er jo ganske forskjellig fra mest spillt.

 

Uansett er det et interessant spm.

 

Jeg besitter ingen statisikk på hva som er det absolutt mest spillte.

 

Men Gamespy har ihvertfall en statistikk på hvilke spill som har flest servere og spillere av de spillene som Gamespy støtter..

 

http://www.gamespy.com/stats/index.shtm

 

(For å se alle moddene, trykk på half-life linken)

 

Som dere ser er jo dette stort sett FPS spill. Dette gir jo en god indikasjon på styrkeforholdet mellom ONLINE FPS spill.

battle.net har kanskje en statistikk som kan gi en god indikasjon ang. starcraft (jeg har ikke peiling på den slags type spill)..

Lenke til kommentar
Ser dere ikke hva Erling Ellingsen har skrevet over? Det sims er det mest selgende spillet i værden. Punktum finale  :-?

So?

Han spør ikke hva som selges mest, men hva som er mest populært/størst,

om noe selger mye er det ikke dermed sagt at det er størst/mest populært.

 

Starcraft er verdens mest spilte og største spill atm.

 

Eller om man sier "største" så kan man menne omfanget av spillet,

noe som i tilfelle jeg ville tro var Masters of Orion 3 eller lignende,

men jeg tror han mener mest populært:)

Lenke til kommentar

Star Craft er størst!

Spilles mye i europa og usa og ekstremt mye i asia!

I korea har 9 av 10 innbyggere prøvd starcraft(!) og til tross for at det for første gang kom ut for fem år siden er det fortsatt det mest solgte der :)

I Japan er det som sagt også en egen star craft kanal på tv.

Cs og quake er også populært,men ikke så mye i asia hvor det er flest folk

Lenke til kommentar

Hvis Sims er det mest solgte, så må jo det være naturlig at det er det mest spillte, ikke nødvendigvis over lengre tid men som i hvert fall har spillt det. Regner ikke med at alle de som kjøpte dette spillet bare la det på hylla, de har sikkert spillt det litt oxo.??

Lenke til kommentar
Hvis Sims er det mest solgte, så må jo det være naturlig at det er det mest spillte, ikke nødvendigvis over lengre tid men som i hvert fall har spillt det. Regner ikke med at alle de som kjøpte dette spillet bare la det på hylla, de har sikkert spillt det litt oxo.??

 

Ja det har du rett i. Flest kopier solgt indikerer nok ofte det samme som flest mennesker prøvd.

 

Poenget mitt er at mest spillt idag og mest spillt online idag og mest spillt over tid, også er relevante kategorier.. Mest spillt over tid er vel veldig vanskelig å anslå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...