Gå til innhold

Installasjonsproblem med TerraTec Cinergy 400 Tv-kort..


Anbefalte innlegg

Fikk mitt nye TerraTec Cinergy 400 TV-kort idag.. Satt det inn i en PCI-port på hovedkortet og starta maskina.. Det ser ikke ut til at maskina finner kortet fordi det kommer ikke opp noe melding om ny maskinvare funnet.. Starter CD-en som fulgte med og innstallerte TV-software. Da jeg skulle starte TV-software kom det opp en feilmelding om "could not .... deisgn .. graphic base..?". Tror det var noe sånt.. Lasta ned XP drivere men det hjalp ikke.. Finner ikke kortet under enhetsbehandling heller..

 

"Could not create the DirectShow base graph. Please check if the drivers are properly installed!

 

Error 0x80040216:

An object or name was not found"

 

Så trykker jeg ok, og neste feilmelding kommer opp;

 

"Initialization of DirectShow filters failed."

 

 

Asus Hovedkort, WinXP Home..

 

Noen som har samma kortet som har innstallert det evt noen som vet hva som er feil..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å installere det på en nyinstallert windows.

 

Har ikke opplevd den feilen du har, men har pleid å få feil når jeg starter windvr programmet etter installasjon på gammel installasjon pga alle codecs'ene jeg har installert. De f*cker ting opp.

Prøv derfor å installere den på en nyinstallert windows. Husk å sjekke om programmet funker etter nye codecs installert.

 

-Wolf5

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Fikk mitt nye TerraTec Cinergy 400 TV-kort idag.. Satt det inn i en PCI-port på hovedkortet og starta maskina.. Det ser ikke ut til at maskina finner kortet fordi det kommer ikke opp noe melding om ny maskinvare funnet.. Starter CD-en som fulgte med og innstallerte TV-software. Da jeg skulle starte TV-software kom det opp en feilmelding om "could not .... deisgn .. graphic base..?". Tror det var noe sånt.. Lasta ned XP drivere men det hjalp ikke.. Finner ikke kortet under enhetsbehandling heller..

 

"Could not create the DirectShow base graph. Please check if the drivers are properly installed!

 

Error 0x80040216:

An object or name was not found"

 

Så trykker jeg ok, og neste feilmelding kommer opp;

 

"Initialization of DirectShow filters failed."

 

 

Asus Hovedkort, WinXP Home..

 

Noen som har samma kortet som har innstallert det evt noen som vet hva som er feil..?

Du kan skrive: Remote Control Editor Terratec, deretter installerer og oppdaterer du driverne.., og installerer Cinergy 400 programvaren.Nå skal alt være i orden.

(Det er garantert ikke noe galt med TV-kortet ditt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...