Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - bareanton - Sigma 50mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hyggelige kommentarer.

 

Det stemmer iamluka, det var en glassplate med hvit ark under. Kronene står helt stille så jeg fikk prøvet meg med flere forskjellige innstillinger, lys, vinkler, osv. Det vanskeligste var i grunnen å få glassplaten helt i vater for så å plassere kronestykkene akkurat slik jeg ville. Kronestykkene hadde sin egen vilje, de hadde bare lyst å rulle eller legge seg ned, men etter mye feiling og prøving fikk jeg dem til å stå cirka slik jeg ville. Hadde det gått noen minutt til så tror jeg at jeg hadde funnet frem superlim.

Lenke til kommentar

Fredag 30. oktober

Det er mørkt og det regner sammen med det faktumet at jeg ikke har lov å kjøre bil akkurat nå, gjør at det blir et innendørs bilde i dag.

Mat og drikke har jeg brukt før i mine oktoberfestbilder. Det har ikke vært like vellykket hver gang, men jeg prøver meg igjen. Så her for dere se litt av det som kommer til å bli min frokost i morgen.

 

S/H?

post-195799-1256929158_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Lørdag 31. oktober

Jeg startet oktoberfesten med et naturbilde så jeg avslutter med et tatt noen kilometer ifra der det første er tatt.

 

Fortsatt høst

post-195799-1257009865_thumb.jpg

 

 

31.10

Ja, nå har jeg gjennomført oktoberfesten. Første festen jeg har vært med på her på Akam og jeg startet forsiktig med å melde meg på som pingle. Pingle valgte jeg fordi jeg ikke viste hva jeg gikk til og jeg er ganske nybegynner når det gjelder foto så jeg satset på at det ikke forventes så mye fra pringlene. Resultatet ble at jeg etter hvert fant ut at jeg skulle levere et bilde knyttet til hver dag. Andre oktober skrev jeg ”Jeg har funnet ut at jeg vil prøve å få lagt ut et bilde fra hver eneste dag i oktober i denne tråden. Det blir nok mer kvantitet enn kvalitet.” Det har ikke alltid vært like lett og få tid, men jeg har klart det. Lært mye har jeg også og blitt inspirert av deletaker, så jeg kommer på å slenge meg på flere utfordringer (så sant de ikke er for snevre).

Det er faktisk noen venner og kollegaer som har følget med på bildene jeg har tatt denne måneden. Nå når jeg sier at jeg ikke legger ut flere så har det begynt å forslå at jeg skal lage l en julekalender! Et bilde lagt ut hver dag i løpet av adventstiden. Kanskje jeg gjør det.

:)

 

og til slutt en spoiler....

 

 

For å feire at oktoberfesten er gjennomført legger jeg med et bilde som jeg tok som backup hvis jeg ikke fant noe brukende fra dagens fototur.

post-195799-1257009942_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Fortsatt høst

Fine diagonaler - artig med det oransje beltet. Tok litt tid før jeg så fossen, men det gjør ikke noe.

 

For å feire at oktoberfesten er gjennomført legger jeg med et bilde som jeg tok som backup hvis jeg ikke fant noe brukende fra dagens fototur.

Hehe - et bilde som kun en ekte data-nerd kunne ta ;):fun:

 

Takk for innsatsen; håper det ga mersmak og at vi ser deg i april. Det blir noen små uke-stunts innemellom frem til da.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Ja, jeg må takke alle som har kommet med hyggelige kommentarer. Dere har inspirert meg til å prøve å gjøre ting bedre.

 

@ tomsi42 & k.n.b

Takk for kommentarene. Gullgule løvtrærne med bartreplantefelt rundt er noe jeg har prøvet å fange tidligere men først i dag fikk jeg det tilfredstillende.

Det er ikke første gang heller jeg har blitt kalt en data-nerd, men må det ikke en ekte til for å gjenkjenne en ekte?

;)

Lenke til kommentar

Takker for bra fest - godt gjennomført, og jeg håper du blir med på fester igjen til neste år! :)

Festlig alternativ avslutning - dette er pc-skruer, ja. Bare PC-nisser som ikke har forstått at posidriv er overlegen over philips-skruen på alle måter.

Så ikke fossen med en gang jeg heller - fine skrålinjer.

 

Ahem.

Godt gjennomført, med fin variasjon i motivene - spooky, fint, sørgelig, muntert og kunstnerisk om hverandre. Takk for fin fest!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...