Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - bareanton - Sigma 50mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ser ut som om ordet kontrast trengte inn. Her er det kontrast så det gjaller i veggene. Du må da ha gjort noe med den himmelen? Treet ser jo ut som normalt høstgull i sola.

 

Jeg satte meg som mål og tilleggsutfordring å fikle minst mulig med bildene, så jeg har ikke gjort mye her heller. Det jeg har gjort er kun noen små endringer i raw filen ved hjelp av DPP før jeg konverterte til jpg. Til slutt har jeg resizet det og kjørt oppskarping i Elements.

 

Jeg legger med en kopi av bildet som ikke er gjort annet med enn konvertert, resizet og oppskarpet.

 

 

 

Orginalen

post-195799-1255640795_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Fredag 16. oktober

Middag for under hundrelappen er jo noe vi hører titt og stadig nå til dags. Reklamens makt. Ja, her hjemme har vi prøvet oss på en middag for under hundrelappen. Det gikk fint og smakte godt! Hvis vi ser vekk fra rødvinen, stearinlyset og dessert, så gikk det fint for under hundre kroner. Fylt flatbiff med grønnsaksgryte.

 

<100 NOK

post-195799-1255725424_thumb.jpg

 

 

Ja det ble en lettvint løsning idag, men det er jo fredag.

Lenke til kommentar

Lørdag 17. oktober

I dag har jeg faktisk vært en tur ut i naturen. Kjøpt med solo og sjokolade å gikk en tur. Så mens min kjære spiste opp sjokoladen og drakk soloen så svinset jeg rundt å tok noen bilder. Jeg måtte jo ta noen av de obligatoriske rennende vann med lang lukketid bildene, men jeg liker i grunnen ikke slike så ingen av dem blir valgt ut i dag. Går det ikke an å ta bilder av vann på andre måter tenkte jeg, så jeg prøvde akkurat det.

 

H2O

post-195799-1255801153_thumb.jpg

 

I dag er jeg usikker på om jeg har valgt rett bilde så jeg legger et annet jeg selv likte i en spoiler.

 

 

H2O part 2

post-195799-1255801269_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Er perspektivet oppover og hyggelig, med en som kikker inn i redet sitt? ..Eller er det bortover og trist, med en som ikke lenger er i live?

Huff - er nok det siste..

 

Den hadde nok tatt kvelden ja, så det ble et trist bilde. Jeg hadde i grunnen ikke tenkt på at det gikk an å se på det som en som kikker inn i redet sitt.

Lenke til kommentar

Tirsdag 20. oktober

Jeg har funnet ut at barndomsminner kan være morsomme motiv, så jeg har begynt å rote litt rundt. Jeg vet ikke helt hva dagens bilde sier om min barndom da!

 

Barndomsminner del 1

post-195799-1256060573_thumb.jpg

 

 

Barndomsminne var at jeg gikk rundt på en strand i Danmark og plukket pene steiner. De har selvsagt jeg spart på. Før i tiden var det et genialt sjekketriks å spør damer om de ville være med hjem å se på steinsamlingen min.

 

Og for de som lurer på hvordan jeg har lyssatt det, så er svaret to kubbelys. Et foran til høyre og et bak til venstre (lengre ifra enn det foran).

post-195799-1256060686_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Onsdag 21. oktober

I dag fikk jeg plutselig lyst å prøve meg på et portrett bilde, tror jeg har blitt inspirert av andre her. Alle nektet å stille opp, til og med min mor. Da var det bare en ting igjen å gjøre, kidnappe! Jeg har lært at man ikke skal kidnappe mennesker så jeg tok med meg en av de gamle dukkene til mor som hun er så redd for.

Jeg prøvde å få det til å se ut som dukka tok et siste steg frem til kanten, men jeg synes ikke helt jeg fikk det frem.

 

På kanten

post-195799-1256155217_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...