Gå til innhold

Slutte med WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt grunnen til å slutte nå som raidene tar 1-2 kvelder per uke. Onyxia + TotC + TotGC. Hvis man i tillegg gjør daily heroic dungeon på 30 minutter og får 2 emblems til tiergear så er man godt igang. Ja, man kan faktisk ligge helt i toppen av progressen nå med 10-timers innsats per uke. Hvis man gjør det man skal så er man ferdig på torsdagen. Da har man fri helt til neste onsdag med unntak av å ta daily heroic. Trenger vel strengt tatt ikke ta de engang dersom man har 60+ emblemer i uka fra raidingen.

 

Penget med mmo er ikke nødvendigvis å spille mest mulig hver dag, men å gjøre det som gir mest progress med minst innsats i tid. Feks å cleare raidene og gjøre daily heroic gir mye per invistert tid. Hivs man knoter med achievements, driver aktiv PvP eller farmer uendelige mengder med gull hver dag så går det mye tid og man får ikke noe spesielt igjen for det.

 

Onyxia 10/25 tar 5 minutter hver. Kan vel si 10 min pga invites og buffing.

TotC 10/25 tar en time hver og kan spilles på autopilot av erfarne spillere.

TotGC 10/25 tar 1-3 timer hver alt etter hvor gode spillere man har.

 

Blir vel litt mer spilling når Icecrown Citadel kommer, men da går det an å kutte ned til å spille Icecrown Citadel + Onyxia + TotGC. Det er ikke slik at WoW tar så mye tid om man spiller effektivt.

 

Hvis man skal Raide, farme, spille PvP, Gjøre Wintergrasp, ta alle achievements, spille arena, cleare alle heroics og spille flere karakterer så tar WoW hele dagen, derfor bør man velge det som en liker best og holde seg til det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg sluttet igjen. Men jeg slutter ikke fordi jeg føler jeg må, eller fordi jeg har andre ting å gjøre. Jeg slutter fordi det plutselig har blitt et ork å fly omkring i Northrend og drepe mobs.

 

WoW har blitt slitsomt. Sitte på rævva og trykke taster og flytte på en mus har blitt slitsomt.

 

Jeg tenkte at jeg skulle fortelle dette i denne tråden. Jeg hadde ikke forventet at det skulle skje, og andre kan ha nytte av denne informasjonen.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mente det som i: verre enn kjedelig. Det har lenge vært kjedelig, men jeg fortsatte allikevel, av mangel på andre aktiviteter. Nå orker jeg ikke spille det mer, fordi det har blitt meningsløst og slitsomt.

 

Patch 3.3 var vel egentlig dråpen som fikk begeret til å flyte over. WoW har blitt fastfood-versjonen av seg selv; raskt servert og lite innhold.

Lenke til kommentar
Patch 3.3 var vel egentlig dråpen som fikk begeret til å flyte over. WoW har blitt fastfood-versjonen av seg selv; raskt servert og lite innhold.

 

Latterlig innlegg egentlig.

WoW blir betre og betre for kvar patch, content patchene overgår seg sjølv gang på gang. Bossene som er lagt ut til nå i ICC er konge! (gleder meg til heroic versjonen dog) Eg kom tilbake for patch 3.3 etter at eg tok ein pause når sommer ferien begynte.

 

At du har gått LEI av WoW, betyr ikkje at spelet er dårlig!

Lenke til kommentar

Jeg kan til en viss grad forstå det med lite innhold. I praksis er det bare noen få meningsfulle steder du går etter 3.3. Nye ICC dungeons, totc 10/25 (evt hc), eller ICC 10/25. Ja, alle kjører heroics, men det er ikke fordi det er meningsfullt ellet utfordrende på noen måte. Vi gjør det kun fordi vi får emblems der.

 

På en måte har spillet mistet noe da de gikk vekk fra systemet der du måtte raide tierx i noen måneder for å hoppe inn i tierx+1. Nå føles alt lettvint og som å ta snarveier som egentlig ikke burde vært tilgjengelige.

Lenke til kommentar
På en måte har spillet mistet noe da de gikk vekk fra systemet der du måtte raide tierx i noen måneder for å hoppe inn i tierx+1. Nå føles alt lettvint og som å ta snarveier som egentlig ikke burde vært tilgjengelige.

 

Problemet med å raide nokre månadar for Tier1 - tier2 osv, var at sjølv med 100% attendance kunne det ta år før du fekk eit sett.

Sjølv hamnet eg i den situasjonen i vanilla, raidet i evigheter og einaste eg fekk ifrå MC var Priest staffen og 1 prophecy item(fekk seinare ein boe som dei hadde i banken)

 

Er ingen snarveier med å spele mykje for å få emblems til gear.

 

edit: Eg er enig i tankegangen din, og savner og det å ha gear som ein har jobbet veldig lenge for å få, og "famen" som fulgte med folk som hadde fulle sett osv. Alle viste f.eks på min server kim Pallyen med fullt T2 var osv.

Endret av E7ite
Lenke til kommentar
Er ingen snarveier med å spele mykje for å få emblems til gear.

 

I beg to differ. Når en nydinga level 80 kan få fullt tier9 til mainspec og offspec på noen dager så føles det som en snarvei. Uansett skal jeg ikke sitte her og si det er bare negativt. Jeg nyter livet med 3.3 (og i WotLK generelt) i mye større grad enn jeg gjorde før patchen (ekspansjonen), men jeg kan forstå hvorfor noen ikke er så positive.

 

Edit: Ser du redigerte mens jeg posta :p

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Er ingen snarveier med å spele mykje for å få emblems til gear.

 

I beg to differ. Når en nydinga level 80 kan få fullt tier9 til mainspec og offspec på noen dager så føles det som en snarvei. Uansett skal jeg ikke sitte her og si det er bare negativt. Jeg nyter livet med 3.3 (og i WotLK generelt) i mye større grad enn jeg gjorde før patchen (ekspansjonen), men jeg kan forstå hvorfor noen ikke er så positive.

 

Edit: Ser du redigerte mens jeg posta :p

For å få fullt tier 9 gear til mainspec og offspec, tenker du bare på t9-gearet eller alle andre bitene? (belte, armbånd, etc)

 

Om du tar en heroic hvert 15 minutt (timeren) for å få emblems, vil du vel få 24 emblems i timen i gjennomsnittet. Da må du holde på i 8 timer non stop for å få et fullt sett av tier9. Hjelm, skuldre, brystkasse, hansker og bukser.

Om du tar en heroic hvert 30 minutt, er vi oppe i 12 emblems i timen gjennomsnittlig, og da vil det plutselig ta 16 timer.

 

For å si det på en annen måte. Du må fullføre ca 33 heroics for å få et fullt sett med t9. Da har du 5 av 14 gearslots.

 

En vanlig spiller (2-3 heroics dagen) får ikke topp kvalitet gear på null komma niks. En hardcore spiller har enten dette utstyret allerede, eller så skaffer han seg en ny karakter til å raide med.

 

Hva er egentlig problemet? Raidere har best gear uansett hvor lett tilgangen er til forrige nivås gear. Hva bryr jeg meg om at folk løper rundt i t9, når jeg selv skaffer t10 straks?

Lenke til kommentar

Med lite innhold så mente jeg lite følelsesmessig innhold, slik hurtigmat inneholder lite næringsstoffer. Det dreier seg om hva man er ute etter. Jeg liker hurtigmat fordi det smaker godt, men jeg forstår jo at det ikke er så næringsrikt.

 

Det var bare en annen måte å si at WoW ikke lenger gir meg noe, til tross for at det er en gigantisk spillverden.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at WoW var næringsrikt.

 

WoW har alltid vært som hurtigmat. Poenget er at nå liker jeg det ikke lenger, og da er det ikke noen andre grunner til å fortsette med det. WoW er ikke lærerikt, det er ikke relevant, man kan ikke tjene penger på det (dvs fast lønnet arbeid), man kan ikke bruke erfaringene til noe som helst annet, det skaffer deg ikke damer, det får ikke husarbeidet gjort, osv. Det er kun underholdning, og ikke noe mer.

 

For meg så er det grunn til å kalle det lite næringsrikt. Hvis du ikke forstår at WoW KUN er underholdning, så sitter du dypere i klisteret enn jeg noensinne gjorde.

Lenke til kommentar
Det var bare en annen måte å si at WoW ikke lenger gir meg noe, til tross for at det er en gigantisk spillverden.

Det er en annen måte å si at du er lei av WoW. Spillets kvalitet er fortsatt på vei oppover og flere og flere spillere får tilgang til flere og flere områder i spillet tidligere bare forbeholdt "eliten".

Lenke til kommentar

Etter å ha sovet på det, så har jeg kommet på at det finnes en enda en grunn til at folk spiller WoW: ego.

 

Jeg antar at grunnen til at de fleste (kanskje alle) blir hektet på WoW er at det underbygger egoet deres. Jeg sier ikke at det er bra eller dårlig, jeg bare gjør en observasjon. Det gjaldt nok meg også, og jeg er litt forundret over at dette er første gang jeg virkelig forstår dette. Det er nok fordi jeg har fått litt distanse til spillet.

 

Temaet ble brått veldig ømtålelig, så jeg tror jeg sier takk for meg i denne tråden.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...