Gå til innhold

Multicom Kunshan W860


EivindS_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan være lurt å vente litt med å bestille, da Nvidia nettopp har lagt ut 300M på sin hjemmeside. Når disse kommer er ikke godt å si, men i og med at Nvidia har lagt de ut på siden sin, er det sikkert ikke så lenge til. Etter hva jeg har forstått er det også ganske heftig ETA på laptopen fra Multicom?

 

 

jeg ser ingen 300m på nvidia siden.. hvor finner du de?

Endret av kennethbh
Lenke til kommentar
Kan være lurt å vente litt med å bestille, da Nvidia nettopp har lagt ut 300M på sin hjemmeside. Når disse kommer er ikke godt å si, men i og med at Nvidia har lagt de ut på siden sin, er det sikkert ikke så lenge til. Etter hva jeg har forstått er det også ganske heftig ETA på laptopen fra Multicom?

 

 

jeg ser ingen 300m på nvidia siden.. hvor finner du de?

 

 

jeg fant driverene:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Kan ikke ha en maskin som er laget for venstrehendte, med alle hovedkontaktene på høyre side.

Alt annet med maskinen ser topp ut, men altså, jeg MÅ HA kontaktene bak, eller på venstre side. Bilde av høyre side på W860.

 

Nå må jeg i tenkeboksen for å finne noe annet. :hmm:

 

Jeg vurderte Asus G51J lenge, men fant ut at den var altfor dyr i forhold til hva den koster i utlandet. Orker ikke sponse importøren, så jeg bestilte Multicon W760CU. Den har skjermporten på "riktig side", altså på venstre side. Den har dog bare ATI Mobility Radeon HD 4570, som er et ganske mye svakere skjermkort. Problemet er at de ikke klarer å levere innen tidsfristen sin, og den blir minst en uke forsinket.

 

Altså, da begynner man å se på andre løsninger, og har funnet noe som kanskje kan hjelpe meg. Altså få skjermporten fra høyre til venstre side, med en HP USB 2.0 Docking Station. Her er breskrivelsen fra HP, der de beskriver at HP USB 2.0 Docking Station skal klare UXGA skjerm slik jeg har, altså 1600 x 1200.

 

Vil dette fungere?

Vil jeg klare å spille på den eksterne skjermen?

Er det noen av dere som ser problemer i oppsettet med den docking stasjonen fra HP. Får jeg bort ledning styret, samt at det blir lettvint å bytte maskin?

Om du ikke har et godt svar, så gi meg forslag til hvor og hvordan jeg skal få svar. Multicom kunne ikke hjelpe meg.

Endret av Protest
Lenke til kommentar
Kan ikke ha en maskin som er laget for venstrehendte, med alle hovedkontaktene på høyre side.

Alt annet med maskinen ser topp ut, men altså, jeg MÅ HA kontaktene bak, eller på venstre side. Bilde av høyre side på W860.

 

Nå må jeg i tenkeboksen for å finne noe annet. :hmm:

 

Jeg vurderte Asus G51J lenge, men fant ut at den var altfor dyr i forhold til hva den koster i utlandet. Orker ikke sponse importøren, så jeg bestilte Multicon W760CU. Den har skjermporten på "riktig side", altså på venstre side. Den har dog bare ATI Mobility Radeon HD 4570, som er et ganske mye svakere skjermkort. Problemet er at de ikke klarer å levere innen tidsfristen sin, og den blir minst en uke forsinket.

 

Altså, da begynner man å se på andre løsninger, og har funnet noe som kanskje kan hjelpe meg. Altså få skjermporten fra høyre til venstre side, med en HP USB 2.0 Docking Station. Her er breskrivelsen fra HP, der de beskriver at HP USB 2.0 Docking Station skal klare UXGA skjerm slik jeg har, altså 1600 x 1200.

 

Vil dette fungere?

Vil jeg klare å spille på den eksterne skjermen?

Er det noen av dere som ser problemer i oppsettet med den docking stasjonen fra HP. Får jeg bort ledning styret, samt at det blir lettvint å bytte maskin?

Om du ikke har et godt svar, så gi meg forslag til hvor og hvordan jeg skal få svar. Multicom kunne ikke hjelpe meg.

 

Jeg fant løsningen, faktisk her på www.hardware.no - Ny og spennende løsning fra DisplayLink, men løsningen er ikke bra nok med USB2 til at man kan satse på det. Det er farten på USB2 som hemmer det hele, og løsningen vil nok bli super med USB3. Dermed har jeg igjen skrinlagt W860, og må vente på W760 :cry:

Lenke til kommentar

Fant ett review av en laptop basert på samme barebone her : http://www.notebookcheck.net/Review-Devilt...ok.22329.0.html

 

Noen som har laptop'en som kan si noe om "noise levels" delen? Det er selvfølgelig veldig individuelt hva man ser på som mye støy. Jeg sitter her og prøver å samenligne med den pc'en jeg hadde før/andre på jobb for å finne ut hvor mye støy det blir. Og den ser ut som å ligge veeeldig langt fra de stille modellene :/

Lenke til kommentar

Fra de stille modellene? Stille gamermodeller du tenker på da? :) En kraftmaskin av W860CU`s kaliber trenger kraftige 2 vifter til å kjøle ned CPUen og GPUen under load. Å håpe på noe annet er irrasjonelt.

 

Regner med den har "silent mode" som min har (det er min laptops arvtager), og da går vifta på et minimum og er knapt hørbar. Bibliotek-stille.

 

Man hører definitivt vifta på min laptop når den går på maks, men med lydene fra spillet så legger man ikke merke til det. Iallefall ikke om man har headsett på. Regner med det vil være noe lignende på W860CU.

Lenke til kommentar
Fra de stille modellene? Stille gamermodeller du tenker på da? :) En kraftmaskin av W860CU`s kaliber trenger kraftige 2 vifter til å kjøle ned CPUen og GPUen under load. Å håpe på noe annet er irrasjonelt.

 

Regner med den har "silent mode" som min har (det er min laptops arvtager), og da går vifta på et minimum og er knapt hørbar. Bibliotek-stille.

 

Man hører definitivt vifta på min laptop når den går på maks, men med lydene fra spillet så legger man ikke merke til det. Iallefall ikke om man har headsett på. Regner med det vil være noe lignende på W860CU.

 

Samenlignet med f.eks m15x ligger den 10dba over på idle.

 

http://www.notebookcheck.net/Review-Alienw...ok.22280.0.html

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte en for noen dager siden, så satser på at den kommer i løpet av 2 ukers tid :)

 

Tror ikke du slipper unna litt vifte lyd med en så kraftig pc. Men skulle jo tro at viftene ikke måtte kjøre på fullt ved surfing etc, da prosessoren da klokkes til bare 1,6ghz (avhengig av hvilken prosessor du velger selvfølgelig)

 

Er jo ved slik bruk lyden kunne ha blitt irriterende ihvertfall.

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Ved optimale forhold tar det ifølge multicom en uke fra ordren er registrert til pcn er ferdig mekka. (les: de har alle delene på lager)

 

Så hvis du tar med leveringstid, kan du vel i teorien få den i løpet av ca 1,5 uke eller mindre.

 

Men jeg har ikke juleferie før om to uker, så håper inderlig ikke den kommer før :p

Lenke til kommentar
Tror ikke du slipper unna litt vifte lyd med en så kraftig pc. Men skulle jo tro at viftene ikke måtte kjøre på fullt ved surfing etc, da prosessoren da klokkes til bare 1,6ghz (avhengig av hvilken prosessor du velger selvfølgelig)

 

Er jo ved slik bruk lyden kunne ha blitt irriterende ihvertfall.

 

Noen som har peiling?

 

Core i7-prosessorene trenger ikke jobbe seg varme ved vanlig Windows-bruk for å si det sånn, så i utgangspunktet stemmer dette.

 

Samtidig har jo W860 to vifter pga. det kraftige skjermkortet. Så litt mer støy enn i en en-vifte maskin må man regne med.

Lenke til kommentar

NÅ har jeg ikke lest alt her, men så dere var inne på dette med oppløsninga på kunshan w860:) så da er sprøsmålet: Er det vits med 1920X1080? Jeg tenker da på spillverden, for kan uansett pcn dra spill på 1920x1080?... (skal kjøpe denne selv)

 

PS: hvor mye vits er det å ta 280m forann 260m?

 

Takker:)

Endret av Joikabolle
Lenke til kommentar
NÅ har jeg ikke lest alt her, men så dere var inne på dette med oppløsninga på kunshan w860:) så da er sprøsmålet: Er det vits med 1920X1080? Jeg tenker da på spillverden, for kan uansett pcn dra spill på 1920x1080?... (skal kjøpe denne selv)

 

PS: hvor mye vits er det å ta 280m forann 260m?

 

Takker:)

 

På oppløsning spørs det jo hva du liker, med "standard-oppløsningen" på 1366x768 er litt lite. Ja, denne maskinen klarer å dra spill på 1920x1080 uten problemer.

 

Dersom du ikke har krav til absolutt maks detaljsettings i alt, kan du like greit gå for GTX 260M. På den annen side, GTX 280-en er det stort sett bare Crysis Warhead i ultra-settings som kan bringe i kne.

Lenke til kommentar
NÅ har jeg ikke lest alt her, men så dere var inne på dette med oppløsninga på kunshan w860:) så da er sprøsmålet: Er det vits med 1920X1080? Jeg tenker da på spillverden, for kan uansett pcn dra spill på 1920x1080?... (skal kjøpe denne selv)

 

PS: hvor mye vits er det å ta 280m forann 260m?

 

Takker:)

 

I testen som ble lagt inn her tidligere, så er spørsmålet ditt meget godt beskrevet;

 

"As the performance difference between the GeForce GTX 280M and the GeForce GTX 260M were only a marginal 10%, it's a higher 25% in the gaming benchmarks, whereas the GTX 280M's advantage ranges from 9% (Call of Duty 4) to a enormous 43% (Left 4 Dead) depending on the game.

 

In summary it can be said that the GeForce GTX 280M, together with Intel's Core i7-820QM is capable of displaying most games in high details and the FullHD resolution of 1920 x 1080 smoothly. The resolution has to be reduced to at least 1600 x 900 only for a few exceptions, such as Crysis or Risen, so that you're not faced with a quake party.

 

Thus, if you really want to call a FullHD display in the Devil 9700 DTX your own, you should definitely invest the fair surcharge of 59 euro and take the GeForce GTX 280M instead of the GeForce GTX 260M."

 

Men for å få full utnyttelse av et slikt råskinn, så bør du nok invenvestere i SSD. Jeg er dog en smule misunnelig på alle dere som kjøper W860, da jeg selv er nødt til å ta til takke med W760, da den har skjermporten på venstre side. Den er endelig ferdig og nå er det bare opp til posten å få den til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...